Kraj

Multimedia Polska odnotowuje ponad 44-proc. wzrost zysku netto

Ogólnopolski operator telekomunikacyjny prezentuje wyniki finansowe.

Multimedia Polska zanotowała wzrost zysku netto o 44,2 proc., w stosunku do 70,7 mln zł w 2013 r., przy przychodach w wysokości 699,2 mln zł (wzrost o 2 proc. w porównaniu z 2012 r.), podała spółka. Skorygowana EBITDA wzrosła w 2013 r. o 1,2 proc. i wyniosła 355,5 mln zł. 

Ogólnopolski operator telekomunikacyjny w segmencie telewizji wypracował 346,8 mln zł przychodów, czyli o 3,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Zauważalny był znaczący wzrost przychodów w obszarze telewizji cyfrowej – o 17 proc., do 186,4 mln zł. Wzrost odnotowano również w kanałach premium (o 17,8 proc., do 27,6 mln zł), natomiast spadek w telewizji analogowej (o 13,9 proc., do 132,2 mln zł).

Struktura przychodów spółki z poszczególnych segmentów pozostaje stabilna. W 2013 r. przychody z segmentu telewizji stanowiły 49,6 proc. (+0,5 pkt proc.), z internetu – 30,4 proc. (+1,5 pkt proc.), z telefonii – 16,6 proc. (-1,6 pkt proc.), pozostałe źródła stanowiły 3,4 proc. (-0,4 pkt proc.).