Zagranica

Zasięg organiczny w Facebooku spada w dramatycznym tempie

Nowy raport Social@Ogilvy sugeruje, że w przyszłości zasięg organiczny może spaść do zera.

Zasięg organiczny postów publikowanych na brandowych stronach w Facebooku spada w dramatycznym tempie – wynika z raportu agencji Social@Ogilvy. Od października ub.r. średni zasięg spadł z 12,05 proc. do 6,15 proc. W przypadku stron mających ponad 500 tys. fanów sprawa wygląda jeszcze gorzej – zasięg spadł z 4,04 do 2,11 proc. Analizie poddano ponad 100 stron z ponad 48 mln fanów. Sam Facebook tłumaczył to zjawisko jeszcze w ub.r. faktem, że coraz więcej postów konkuruje o newsfeed konsumenta. Wiadomo jednak, że sytuacja taka przekłada się na większy popyt na formy reklamowe związane z promowaniem postów. Autorzy raportu sugerują, że pewnego dnia zasięg organiczny wiadomości generowanych przez marki będzie zerowy. Z jednej strony zmusi to marketerów do płacenia za dotarcie do konsumentów w Facebooku, z drugiej szukania innych form obecności w social mediach, np. w Twitterze.

(AdAge.com)