Kraj

Prudential odwołuje się do historii i emocji

Firma ubezpieczeniowa postanowiła zbudować kampanię wizerunkową na historii spadkobierców przedwojennych polis.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FXsw7CZ1I-K4%26feature%3Dyoutu.be%22%7D
%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FfdPkgoN3pzI%26feature%3Dyoutu.be%22%7D
Firma ubezpieczeniowa Prudential Polska rozpoczyna kampanię wizerunkową, którą zaplanowała do lipca. Będzie ona prowadzona w telewizji (stacje zasięgowe i tematyczne), internecie (w tym e-wydania tygodników, YouTube) i w prasie (tygodniki, miesięczniki). Rozważany jest także outdoor.

Firma nawiązuje do swojej historii – brytyjski Prudential działał bowiem w Polsce w okresie 20-lecia międzywojennego. Po agresji Niemiec na Polskę firma odmówiła współpracy z okupantem i wycofała się. Powróciła dopiero w ub.r.  

Swój przekaz Prudential zbudował na autentycznych historiach pani Izabeli Ponińskiej z Warszawy i pana Jacka Pawlickiego z Łodzi. Pradziadek pani Izabeli wykupił polisę ubezpieczeniową w Prudentialu. Podczas wojny większość archiwów polskiego oddziału firmy uległa zniszczeniu. Zachowały się jednak dokumenty w brytyjskiej centrali. Firma odtworzyła dużą część listy swoich przedwojennych klientów w Polsce i rozpoczęła poszukiwania ich spadkobierców. Skontaktowała się z panią Izą i jej mamą i wypłaciła należną sumę z polisy.

Z kolei pan Jacek Pawlicki, jak sam opowiada, od czasu do czasu szuka krewnych i członków dalszej rodziny przez internet. W ten sposób trafił na listę przedwojennych klientów Prudentiala na ich stronie internetowej (lista, także po polsku, dostępna jest cały czas na stronie korporacyjnej brytyjskiego Prudentiala), na której odnalazł nazwisko swojego dziadka Jerzego Łukaszewicza. Także w tym wypadku firma wypłaciła ubezpieczenie z polisy zawartej 80 lat wcześniej.

Te dwie historie opowiadają spoty reklamowe, które w wersjach 45-, 30- i 15-sekundowych trafią od jutra [piątku – dop. red.] do emisji. Dłuższe, 3-minutowe filmy znajdą się na filmowym kanale w YouTube. Kreację reklam przygotowała agencja Brain, filmy wyreżyserował Bartek Konopka, planowaniem i zakupem mediów ATL zajął się dom mediowy Starcom, a częścią internetową kampanii – agencja Next (Starcom).

W 1939 r. polski Prudential prowadził 4623 polisy. Po wojnie udało się odtworzyć 2,7 tys. z nich (reszta dokumentów spłonęła bądź bezpowrotnie zaginęła). Trzy czwarte z nich firma już zrealizowała.