Kraj

Powstał system obsługi cyfrowego outdooru

Internetowa platforma pozwala użytkownikom na samodzielne planowanie, realizację i modyfikację kampanii w czasie rzeczywistym.

Na pomysł połączenia ekranów outdoorowych w spójną sieć wpadli właściciele agencji reklamowej MyLED. – Jesteśmy przekonani, że telebimy są przyszłościowym nośnikiem, ale rozproszone nie miały szans na użycie w dużych kampaniach. Dlatego stworzyliśmy integrującą je platformę internetową – wyjaśnia Grzegorz Śliwa, prezes MyLED i jeden z pomysłodawców systemu.

MyLED nie stawia nowych nośników, lecz konsoliduje już istniejące. – To jakościowa zmiana tego sektora rynku reklamy. Do chwili obecnej wykorzystywany był głównie przez lokalnych reklamodawców. Integracja w jednym systemie technologicznym umożliwi łatwiejszą realizację kampanii ogólnopolskich – mówi Marcin Woźniak, były członek zarządu ARBOinteractive Polska i Goldbach Audience, a obecnie prezes funduszu Knowledge Hub, który zainwestował w realizację projektu.

Internetowa platforma pozwala użytkownikom na samodzielne planowanie, realizację i modyfikację kampanii w czasie rzeczywistym. Można online wgrać własny spot, ustalić czas jego emisji, dobrać standard i lokalizację nośników oraz automatycznie wygenerować raport podsumowujący kampanię.

System działa podobnie jak adserwery w internecie. Reklamy nie pojawiają się w witrynach internetowych tylko na nośnikach offline. System oficjalnie został oddany do użytku na początku marca. Obecnie obejmuje już blisko połowę nośników w kraju, przyłączane są kolejne. W przyszłości firma planuje również integrację indoorowych ekranów LED i tworzenie na ich bazie sieci reklamowych.