M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Bank Pocztowy: stabilne dochody, zysk lekko w dół

Maciej Burlikowski | 26 marca 2014, 06:00

W ciągu roku bank pozyskał 300 tys. klientów detalicznych i otworzył 113 tys. rachunków.

Bank Pocztowy osiągnął w ub.r. 294,3 mln zł dochodów, o 1 proc. więcej niż w 2012 r. Zysk netto spadł o 8 proc. - do 36 mln zł. W ciągu roku bank pozyskał 300 tys. klientów detalicznych (indywidualnych i mikroprzedsiębiorstwa) oraz 800 korporacyjnych. Łącznie liczba klientów banku na koniec ub.r. wyniosła blisko 1,44 mln (w tym 15,1 tys. klientów korporacyjnych). Na koniec ub.r. bank prowadził 840 tys. ROR-ów, w ciągu roku ich liczba wzrosła o 113 tys. Od września ub.r. Bank Pocztowy wprowadził opłaty za prowadzenie kont. W rezultacie 150 tys. klientów zamknęło rachunki. Zarząd banku przekonuje jednak, że to pozytywnie wpłynie na efektywność - 90 proc. tych rachunków było nieużywanych (ich saldo nie przekraczało 100 zł, a ich utrzymywanie generowało koszty dla banku).

Wartość kredytów udzielonych przez Bank Pocztowy klientom indywidualnym wzrosła w ub.r. o 15 proc. (do 4,15 mld zł), zmalał natomiast (o 5,2 proc.) portfel kredytów klientów instytucjonalnych.

Na koniec ub.r. bank posiadał sieć własną liczącą 39 placówek oraz 256 mikrooddziałów. W ciągu roku otwarto 68 mikrooddziałów. Równolegle Poczta Polska uruchomiła 260 Pocztowych Stref Finansowych (PSF). Do końca 2015 r. bank zamierza uruchomić kolejnych 100 mikrooddziałów, liczba PSF ma zaś wzrosnąć do 640. Dzięki temu liczba punktów obsługi klientów banku wzrośnie do tysiąca. W bieżącym roku bank chciałby otworzyć kolejnych 240 tys. ROR-ów. Pracuje także nad nową strategią na lata 2014-2016.

Przypomnijmy, że 75 proc. minus 1 akcja Banku Pocztowego należy do Poczty Polskiej, a 25 proc. plus 1 akcja - do banku PKO BP. PKO BP składał w ub.r. Poczcie Polskiej propozycję odkupienia jej udziałów, ale do porozumienia na razie nie doszło.

Czytaj więcej na temat: , ,