Zagranica

Brytyjski rząd nie zaostrzył regulacji dot. reklam firm pożyczkowych

Rząd Wlk. Brytanii nie zaaprobował zaostrzeń dot. reklam firm pożyczkowych, takich jak Wonga czy Peachy. Petycję w tej sprawie wniesiono w brytyjskim parlamencie w grudniu ub.r.

Autorzy proponowanych w petycji obostrzeń sugerowali, aby tego typu reklam nie emitowano podczas pasm porannych i popołudniowych, gdyż może to wpływać niekorzystnie na dzieci i młodzież. Odrzucając zawarte w petycji propozycje, brytyjski rząd oświadczył, że wystarczającą rolę w zakresie ochrony praw konsumenckich pełni tamtejszy organ samoregulacyjny, czyli ASA (Advertising Standards Authority).

Propozycje obostrzeń były m.in. wynikiem badań przeprowadzonych na Wyspach w 2012 r., które wskazały, że w ciągu tego roku w pasmach i kanałach dostępnych dla dzieci wyemitowano blisko 600 mln reklam firm pożyczkowych.

Petycję na razie odrzucono, ale zapowiedziano także pełniejsze skontrolowanie regulacji w tym obszarze zawartych w kodeksie ASA. 

(Marketing)