M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Branża outdoorowa bez gwarancji, że będzie uczestniczyć w rozwoju Warszawy

Serwis Dzienny | 6 sierpnia 2004, 00:00

Na spotkaniu Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) i przedstawicieli firm tej branży z władzami Warszawy nie doszło do jasnego porozumienia...

Na spotkaniu Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) i przedstawicieli firm tej branży z władzami Warszawy nie doszło do jasnego porozumienia co do uczestnictwa firm outdoorowych w przygotowywaniu rozporządzenia o reklamie zewnętrznej w Warszawie. Przypomnijmy, że w ciągu ostatnich tygodni prezydent Warszawy Lech Kaczyński wezwał środowisko biznesowe do dyskusji dotyczącej przyszłości i rozwoju Warszawy jako miasta. Branża outdoorowa odpowiedziała na ten apel i zapewniła, że chce uczestniczyć w przygotowywaniu konkretnego planu zagospodarowania Warszawy, jeśli chodzi o reklamę zewnętrzną. O planach działania IGRZ w tym kierunku pisaliśmy w DS "MMP" 3 sierpnia br. "Nasza inicjatywa dotyczy jak najszybszego przystąpienia do współpracy z władzami miasta przy opracowywaniu prostych procedur funkcjonowania reklamy zewnętrznej w Warszawie" - powiedział Lech Kaczoń, prezes IGRZ. Uważa on, że branża powinna uczestniczyć w pracach władz miasta, m.in. dlatego że ze strony firm reklamy zewnętrznej wpływa rocznie do kasy miejskiej 15 mln zł. Ponadto według niego firmy reklamy zewnętrznej są istotnym pracodawcą budującym rynek pracy w mieście i przekazują swoje powierzchnie ekspozycyjne na promocję akcji kulturalnych, charytatywnych i wydarzeń społecznych. Dodatkowo według szefa IGRZ powodem, dla którego branża powinna wziąć udział w pracach nad rozporządzeniem o reklamie zewnętrznej w stolicy, są także poczynione przez branżę inwestycje na terenie Warszawy (m.in. wiaty przystankowe, ławki czy toalety publiczne) w wysokości 14 mln zł. "Udało nam się nawiązać współpracę z władzami innych miast: Wrocławia, Gdańska i Poznania. Od 2 lat domagamy się, by włączyć nas w prace nad rozporządzeniem o reklamie zewnętrznej także w stolicy" - mówi Lech Kaczoń. W odpowiedzi na argumenty środowiska outdoorowego Michał Borowski, naczelny architekt miasta, powiedział, że wpływy władz miasta z reklamy zewnętrznej są ważne, ale nie są to wielkie sumy. Według niego rocznie do kasy miasta wpływa 10 mld zł, z czego 6 mld zł to podatki. "Na pewno przygotowanie rozporządzenia nie odbędzie się bez twórczej współpracy ze strony firm reklamy zewnętrznej. Chcemy współpracować. Wiosną bieżącego roku projekt został przedstawiony prezydentowi miasta. Po opracowaniu przez prezydenta rozporządzenie będzie przedmiotem dyskusji i debaty" - powiedział Michał Borowski. Według niego ma się to odbyć w ciągu najbliższego miesiąca. Zdaniem Janusza Malinowskiego, prezesa Grupy Ströer, trudno będzie cokolwiek zmieniać w gotowym projekcie, który zostałby przedstawiony środowisku reklamy zewnętrznej, i branża powinna uczestniczyć w opracowaniach już teraz. "Podjęliśmy wiele prób, by miasto zaczęło z nami rozmawiać i brać nas pod uwagę przy pracach nad rozporządzeniem, i to spotkanie jest kolejnym krokiem w tym kierunku" - powiedział Janusz Malinowski. (PU)

Czytaj więcej na temat: , , , , ,