Kraj

Kompania Piwowarska sprzedała o 9 proc. mniej piwa

Największy w kraju producent w roku obrachunkowym 2013/14 zanotował istotny spadek sprzedaży.

Południowoafrykański koncern piwowarski SABMiller, właściciel Kompanii Piwowarskiej, największego w kraju producenta piwa m.in. pod markami Tyskie, Żubr i Lech, podał, że w minionym roku obrachunkowym (czyli od kwietnia 2013 r. do marca 2014 r.) jego polska spółka sprzedała o 9 proc. mniej piwa typu lager (najpopularniejszy gatunek piwa obejmujący trzy czwarte całego rynku) niż w roku poprzednim. Jak czytamy w raporcie, odbiło się to także na wysokości marż producenta. Firma wyjaśnia to konkurencyjnym otoczeniem rynkowym oraz efektem wysokiej bazy, czyli wyników z roku 2012/13. Wtedy KP raportowała 8-proc. wzrost wolumenu sprzedaży, co w dużej mierze było zasługą wyników sprzedaży marki Tyskie przy okazji finałów piłkarskich mistrzostw Euro 2012 i związanych z nimi rekordowych nakładów reklamowych na tę markę.

Grupa Żywiec, drugi po Kompanii Piwowarskiej producent piwa w Polsce, w minionym roku sprzedała piwo za 3,5 mld zł. To o 1,8 proc. mniej niż w 2012 r. Całościowa sprzedaż piw Grupy Żywiec spadła w ub.r. o 4,3 proc. (z 11,6 do 11,1 mln hl). W 2011 r. firma notowała wzrost o 2 proc., a w 2012 r. o 3 proc.