M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Nowa broń Gillette: Pro Glide FlexBall

( red. ) | 22 kwietnia 2014, 06:00

P&G raz jeszcze próbuje wycisnąć maksimum marży z produktów do golenia, wprowadzając nowy produkt hi-end. Marża ma zrekompensować ogólny spadek sprzedaży maszynek do golenia.

Według wciąż nieoficjalnych doniesień nowa technologia maszynek Gillette (P&G) będzie nazywać się Pro Glide FlexBall. Rozwiązanie to polega na umocowaniu zestawu ostrzy maszynki na ruchomej kulce, która może obracać się, dopasowując do kształtu twarzy. P&G twierdzi, że efekty golenia są o 20 proc. lepsze, a sama długość ściętego zarostu o 23 mikronów krótsza niż we wcześniejszych wersjach. Nowe rozwiązanie dotyczy rączki maszynki, do której będzie można dalej stosować starsze typy ostrzy systemu Fusion. Nowa maszynka ma kosztować w USA 12,59 dol., czyli będzie bardzo droga. 

Premiera produktu przypadnie na bardzo trudny czas dla rynku produktów do golenia. Moda na brodę i wąsy powoduje, że segment maszynek do golenia zaczął się kurczyć. Nawet ci mężczyźni, którzy wciąż się golą, coraz częściej wybierają tańsze rozwiązania - marki własne lub maszynki jednorazowe. Management P&G zapowiedział jednak niedawno, że nadal będzie walczył o zyski w tym segmencie, wprowadzając innowacyjne produkty wysokomarżowe. Na markę Gillette przypada obecnie 9 proc. przychodów P&G i 16 proc. zysku koncernu.

(WSJ.com)

Czytaj więcej na temat: ,