Kraj

Nie ufamy specjalistom od reklamy

Gorzej wypadają tylko politycy. Dziennikarzom ufa co drugi badany.

Nie ufamy specjalistom od reklamy
Instytut badawczy GfK Polonia opublikował wyniki międzynarodowego badania poziomu zaufania obywateli do poszczególnych grup zawodowych. Badanie przeprowadzono w 25 krajach, w tym także w Polsce (objęło u nas grupę 1 tys. respondentów).

Najwyższy, 90-procentowy wskaźnik zaufania osiągnęli strażacy. Niewiele mniej, bo 89 proc. – pielęgniarki. Nie ufamy natomiast specjalistom od reklamy. Wierzy im jedynie nieco ponad jedna trzecia badanych. Gorzej od nich wypadają tylko politycy – zaufanie do nich deklaruje raptem 16 proc. respondentów. Dziennikarzom gotowy jest zaufać co drugi ankietowany.

Słabo w tym zestawieniu wypadają także agenci ubezpieczeniowi, władze lokalne (burmistrzowie), przedsiębiorcy oraz księża.