Kraj

The Media Edge Europe lansuje zakupy GRP

The Media Edge Europe, dom mediowy Young & Rubicam, wezwał do zrewidowania systemu kupowania czasu reklamowego w europejskich telewizjach. Zdaniem...

The Media Edge Europe, dom mediowy Young & Rubicam, wezwał do zrewidowania systemu kupowania czasu reklamowego w europejskich telewizjach. Zdaniem TME, europejska praktyka w tym względzie jest niespójna i mało efektywna, co szkodzi nie tylko przemysłowi reklamowemu, ale także może mieć w przyszłości wpływ na zakupy i międzynarodowe transakcje programowe między stacjami telewizyjnymi. Z propozycją opracowania europejskich standardów TV-buyingu wystąpiła Jane Perry, dyrektor badań The Media Edge Europe. Według Perry, nieefektywność zakupów czasu w telewizji ma podłoże historyczne i nie wynika z niekompetencji działów sprzedaży w stacjach. Proponuje ona, by system oparty o sztywny cennik w przeliczeniu na standardowy spot zastąpić sprzedażą w oparciu o GRP. “Zaoszczędzi to pracy kupującym media, polegającej na oszacowaniu widowni poszczególnych spotów. Jednocześnie telewizjom zagwarantuje uzyskanie najwyższych możliwych cen za reklamówkę”. (PW)