Zagranica

Dobre wyniki za drugi kwartał mogą podnieść wartość grupy Grey

Atrakcyjność grupy reklamowej Grey Worldwide może wzrosnąć po ogłoszeniu przez ten holding bardzo dobrych wyników finansowych po drugim kwartale br....

Atrakcyjność grupy reklamowej Grey Worldwide może wzrosnąć po ogłoszeniu przez ten holding bardzo dobrych wyników finansowych po drugim kwartale br. Przychody grupy wzrosły o 13,8 proc., do 364 mln dol. Zyski przed opodatkowaniem europejskiej części Greya zostały podwojone pomimo 4,6 mln dol. straty w Skandynawii. Przychody Greya w Europie wzrosły o 17,8 proc., na co miał wpływ również słaby kurs dolara. Przychody z amerykańskich operacji wzrosły o 8,4 proc. Grey ujawnił w lipcu br., że wybrał banki inwestycyjne Goldman Sachs i JP Morgan Chase & Co. do pilotowania potencjalnej sprzedaży grupy. Wśród zainteresowanych zakupem Greya są holdingi reklamowe WPP i Havas, a także dwie firmy inwestycyjne – Hellman & Friedman oraz Kohlberg Kravis Roberts. Grupa Grey, do której należą: sieć agencji reklamowych Grey Worldwide, domy mediowe MediaCom i sieci agencji PR – APCO oraz GCI Group, wyceniana jest na 1,8 mld dol. (“BrandRepublic”)