Kraj

NFI Hetman SA zmienia nazwę na NFI Empik Media & Fashion SA

Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie NFI Hetman SA zdecydowało o zmianie nazwy funduszu na Narodowy Fundusz Inwestycyjny "Empik Media & Fashion" SA....

Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie NFI Hetman SA zdecydowało o zmianie nazwy funduszu na Narodowy Fundusz Inwestycyjny “Empik Media & Fashion” SA. Do NFI Hetman należy m.in. marka Empik. Nowa nazwa ma zostać jeszcze zarejestrowana przez Sąd Rejonowy. “Empik jest jedną z najlepiej kojarzonych i rozpoznawanych marek detalicznych w Polsce. Stąd idea uczynienia z jego nazwy trzonu nowej nazwy funduszu. Nazwa Empik Media & Fashion SA lepiej odzwierciedla nasz obecny profil działalności. Koncentrujemy się na rynku lifestyle, rozwijając równolegle dwa segmenty: media i rozrywka oraz moda i uroda” – mówi Maciej Dyjas, prezes zarządu NFI Hetman. Grupa NFI Hetman jest operatorem marek konsumenckich na polskim rynku. Należą do niej takie marki jak: Empik, Smyk, Galeria Centrum, spółki zarządzające sieciami odzieżowymi: Zara, Esprit, River Island i Wallis, oraz sieci salonów fotograficznych Empik Foto. Ponadto NFI Hetman posiada udziały m.in. w sieci perfumerii Sephora. Do marca br. marki te należały do Grupy Eastbridge, która postanowiła wejść na giełdę. W tym celu wniosła aportem swoje aktywa do NFI Hetman. Grupa Eastbridge ma obecnie 90 proc. udziałów NFI Hetman. 6,7 proc. udziałów w funduszu posiada Bank Austria Creditanstalt. Pozostałe udziały należą do drobnych akcjonariuszy. W 2003 r. zysk netto NFI Hetman wyniósł 20,2 mln zł przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 1,03 mld zł. (PU)