Kraj

Polsat odnotowuje 60-proc. wzrost sprzedaży czasu reklamowego w sierpniu br.

Maciej Stec, dyr. zarządzający PM Sp. z o.o., szacuje, że sprzedaż GRP'sów w Polsacie w sierpniu br. jest o mniej...

Maciej Stec, dyr. zarządzający PM Sp. z o.o., szacuje, że sprzedaż GRP’sów w Polsacie w sierpniu br. jest o mniej więcej 60 proc. wyższa niż rok wcześniej. “Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni tym, chociaż przyznam, że nie zidentyfikowałem jeszcze dokładnie powodu takiego wzrostu zainteresowania czasem reklamowym w naszej stacji w tym miesiącu. Na pewno wzrost jest związany z nietypową jak na ten okres aktywizacją naszych reklamodawców. Nie wprowadziliśmy jednak żadnej dodatkowej promocji cenowej. Indeksy na sierpień zostały ustalone znacznie wcześniej” – mówi Stec. Jego zdaniem mimo że udziały Polsatu w rynku sprzedanych w sierpniu br. GRP mogą sięgnąć nawet 45 proc., nie dojdzie do sytuacji, w której Polsatowi nie udałoby się realizować zamówionych kampanii. Stec przekonuje również, że we wrześniu br. poziom sprzedaży w Polsacie wróci do “normy”. Niektóre agencje mediowe wyraźnie odczuły, że poziom wypełnienia bloków reklamowych, szczególnie w prime timie, w sierpniu br. w Polsacie jest rzeczywiście wyjątkowo wysoki. “Rzeczywiście zdarza się, że spotykamy się z odmowami w kwestii umieszczenia spotów w blokach reklamowych Polsatu, co jest szczególnie zaskakujące ze względu na sezon wakacyjny. Uważam, że oprócz wzrostu wydatków reklamowych wpływ na poziom zapełnienia bloków w Polsacie ma również to, że coraz więcej agencji mediowych przekonuje się do atrakcyjności zakupu “ręcznego” w tej stacji” – uważa Arek Kawecki, TV buying director w Mediaedge:cia. Według danych AGB Polska od 1 do 8 sierpnia br. w telewizji Polsat wyemitowano 3439 spotów reklamowych przy wpływach na poziomie 20,6 mln zł, w TVP1 wyemitowano 892 spoty (21,8 mln zł), w TVP2 – 703 spoty (10,9 mln zł), a w TVN-ie – 2233 spoty (15 mln zł). W takim samym okresie 2003 r. dane te przedstawiały się następująco: Polsat – 2048 spotów (18,7 mln zł), TVP1 – 979 spotów (24,4 mln zł), TVP2 – 698 spotów (10,9 mln zł) i w TVN – 1994 spoty (18,5 mln zł). Stec zapewnia, że średni koszt za punkt w telewizji Polsat w tym roku wzrósł w stosunku do 2003 r. Nie podaje jednak, o ile procent jest on wyższy. (PR)