Zagranica

"Guardian" z odświeżoną aplikacją

Gazeta zaprezentowała odsłonę swojej odświeżonej aplikacji, którą nazywa "kamieniem milowym".

“The Guardian”, najpopularniejszy dziennik brytyjski, zaprezentował wczoraj nową odsłonę swojej odświeżonej aplikacji na urządzenia mobilne, którą nazywa “kamieniem milowym”. Działanie ma na celu zwiększenie przychodów z reklam emitowanych na urządzeniach mobilnych zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i za granicą.

Nowa wersja darmowej aplikacji nosi podtytuł “Live”, jest przeznaczona na urządzenia mobilne z systemem iOS i Android. Ma lepiej odzwierciedlać kolejność emitowanych wiadomości i ułatwiać czytelnikowi nawigację w serwisie.  Inne nowe funkcje obejmują personalizację – pozwalając użytkownikom wybrać ulubione sekcje, informacje o ulubionych drużynach sportowych i artykuły wa autorstwa ulubionych dziennikarzy. Jedna z funkcji ma również ułatwiać czytanie offline.
Po raz pierwszy aplikacja oferuje również rozwiniętą ofertę reklamową, która obejmuje również przestrzeń na “jedynce”.
Przychody cyfrowe “The Guardian” wzrosły o 25 proc. do prawie 70 mln funtów – mówią dane z końca marca 2014. Ten procentowy wzrost znacznie przewyższa dochody innych wydawców w Wielkiej Brytanii, wśród których wzrosty osiągają średnio 18 proc. głównie dzięki reklamie natywnej). Kwietniowe dane ujawniły, że ponad 60 proc. użytkowników serwisów mobilnych “The Guardian” to czytelnicy międzynarodowi. Wprowadzenie odświeżonej wersji aplikacji będzie wspierana w mediach własnych, a także w Facebooku i w Twitterze.

(Marketing Week)