Kraj

DDB Warszawa przypisuje sobie autorstwo koncepcji marki Mega Avans

Szymon Gutkowski, dyrektor generalny agencji reklamowej DDB Warszawa, twierdzi, że nazwa sieci elektrosalonów Mega Avans oraz koncepcja rozwoju tej sieci...

Szymon Gutkowski, dyrektor generalny agencji reklamowej DDB Warszawa, twierdzi, że nazwa sieci elektrosalonów Mega Avans oraz koncepcja rozwoju tej sieci powstały w jego firmie. “Nie daliśmy nikomu prawa do jej wykorzystania. Dwa i pół roku temu przeprowadziliśmy cykl bezpłatnych prezentacji dla zarządu grupy Avans, gdzie przedstawiliśmy nasze koncepcje strategiczne. Szkoda, że wykorzystano je bez naszej wiedzy. Nie zamierzam podejmować żadnych kroków formalnych i jedyne, co mi pozostaje, to kibicować dalszemu rozwojowi tej marki, mając świadomość, że projekty proponowane przez naszą agencję okazują się skuteczne i sprawdzają się w realiach rynkowych” – twierdzi Gutkowski. W prezentacjach dla grupy Avans, obok przedstawicieli DDB Warszawa, wzieli udział menedżerowie spółki Brand Nature Acces zajmującej się identyfikacją brandingową (podobnie jak DDB należy do Corporate Profiles DDB Group) oraz firma architektoniczna bc.com specjalizujaca się w projektach dla marketerów (jej autorstwa jest m.in. projekt estetyki punktów detalicznych Eurobanku). Prezentacje miały charakter bezpłatny i były związane z realizacją jednego z celów DDB Warszawa, która chce przygotowywać strategie dla marek i projekty ich komunikacji w ramach kreowania nowych rodzimych produktów. Jacek Domeredzki, dyrektor grupy Avans, nie kryje zaskoczenia takim postawieniem sprawy i uważa, że propozycje DDB Warszawa nie miały wpływu na koncepcje dalszego rozwoju biznesu grupy. “Pomysł na inwestycje w sieć dużych elektrosalonów powstał w trakcie mojej wizyty we Włoszech u naszych partnerów handlowych z sieci Euronix. Tam okazało się, że podobne firmy jak nasza mogą skutecznie konkurować z takimi sieciami jak Media Markt, tworząc własne marki eletrosalonów i inwestując w ich rozwój. Nazwa naszego projektu powstała w wyniku wielodniowych dyskusji w gronie zarządu grupy” – mówi Domeredzki. Ostatecznie jej wizualizacją zajęła się firma reklamowa Diagram. Grupa Avans rozstrzygnęła w tym tygodniu przetarg na obsługę budżetu pierwszej w historii firmy kampanii wizerunkowej. Wygrała go agencja reklamowa Awangarda. DDB Warszawa nie została zaproszona do udziału w przetargu. (JP)