Jest to znak złożony z pięciu czerwonych ukośnych kresek na białym tle. Został zaprojektowany przez brytyjską agencję Saffron Brand Consultants.
Kreacją całej kampanii i produkcją spotu zajęła się agencja Saatchi & Saatchi, a działania w social mediach prowadzi konsorcjum agencji Profile i FleishmanHillard. Budżet akcji wynosi 8,4 mln zł.
Projekt ten od półtora roku jest realizowany i koordynowany przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Po głosowaniu przez Radę Promocji Polski nad przyjęciem linii graficznej znaku kończącego
jubileuszowy spot Ministerstwa Spraw Zagranicznych jako logo Polski SKM SAR zadeklarował zorganizowanie zbiórki pieniędzy na pokrycie kosztów zakupu jego praw autorskich.
Zaakceptowana linia logotypu parasolowego dla działań promocyjnych jest kolejnym krokiem w procesie ujednolicania komunikacji zagranicznej projektów pod Marką Polska.
Trwająca ogólnoeuropejska kampania promocyjna "Polska. Spring into new" ma na celu przedstawić
sukces, jaki udało się osiągnąć Polakom na przestrzeni ostatnich 25 lat i pokazać, jak zmienili się dzięki
możliwościom, jakie dała nam niepodległość. Okazją do jej przeprowadzenia są trzy jubileusze przypadające
w tym roku: odzyskanie wolności, wstąpienie do NATO oraz akcesja do Unii Europejskiej.
W spocie użyto znaku symbolizującego sprężynę, opracowanego przez Saffron Brand Consultants,
której prezesem był Wally Olins. Sprężyna ma obrazować charakter Polski i Polaków, podkreślając: kreatywność,
dynamizm, dążenie do zmian i pracowitość. Zastosowany w kampanii znak, w opinii Rady Promocji Polski, ale
także ekspertów SKM SAR i ZFPR pracujących nad "Zasadami Komunikacji Marki Polska" ma potencjał, aby
stać się powszechnie używanym logotypem naszego kraju.
Czytaj więcej na temat: Saatchi & Saatchi, Profile, Olins Wally, Saffron Brand Consultants, ZFPR, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, FleishmanHillard