Zagranica

BIC z kampanią crowdsourcingową

Producent długopisów i golarek chce wprowadzić ujednolicony font, który będzie obrazował związek emocjonalny między ludźmi w epoce cyfrowej.

BIC z kampanią crowdsourcingową
BIC, producent m. in. przyborów piśmiennych i maszynek do golenia, rozpoczął kampanię digitalową o charakterze crowdsourcingowym. Chce zachęcić ludzi z całego świata do podzielenia się swoim niepowtarzalnym charakterem pisma ręcznego. Celem jest stworzenie uniwersalnego kroju czcionki, która będzie fizycznym ucieleśnieniem związku emocjonalnego między ludźmi w epoce cyfrowej.

Eksperyment jest realizowany na specjalnej stronie internetowej, która oferuje mnóstwo próbek pisma ręcznego. Do dyspozycji jest 26 liter angielskiego alfabetu. Próbki pisma mogą być przenoszone za pomocą urządzeń z ekranem dotykowym lub za pomocą specjalnych urządzeń do pisania połączonych z komputerem stacjonarnym.
Podczas wykonywania zadania użytkownicy proszeni są o wskazanie ich lokalizacji, wieku, zawodu, a także jakich narzędzi używają na co dzień do pisania ręcznego. Nadesłane litery będą nałożone na siebie, a nowo utworzony font będzie średnią właściwości nadesłanych kształtów liter.
Do tej pory marka zebrała ponad 11,7 tys. próbek pisma w 77 krajach. Końcowy efekt zostanie udostępniony w sierpniu.

(Popsop)