M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Startup z Polski na Cannes Lions [wideo]

Katarzyna Kacprzak | 23 czerwca 2014, 06:00

Miron Mironiuk i Staszek Magierski startują z Cosmose i zapowiadają wprowadzenie nowego narzędzia pomiaru efektywności reklam.

"500 mld $? Wolisz spalić czy zaoszczędzić?" - pod takim hasłem odbyła się prezentacja startupu z Polski na Cannes Lions.

Miron Mironiuk i Staszek Magierski, założyciele Cosmose, zwrócili uwagę na to, że połowa pieniędzy, które wydawane są na reklamę jest marnowana. Na festiwalu kreatywnym Cannes Lions startup z polskimi korzeniami przedstawił rozwiązanie tego problemu.  - Mamy technologię, która pozwoli zweryfikować i zaoszczędzić tę połowę, jednocześnie oczyszczając internet i nasze miasta. To jak Adwords dla świata rzeczywistego – mówią założyciele Cosmose.

- Każdego roku reklamodawcy na świecie wydają pond 500 mld. dol. na reklamę - w dużej części to budżety wyrzucone w błoto. Za te pieniądze reklamodawcy zaśmiecają nasze miasta i internet, często nie wiedząc czy i która reklama sprzedała ich produkty. Według firmy badawczej Yankelovich, statystyczny mieszkaniec miasta 30 lat temu widział do 2 tys. przekazów reklamowych dziennie, dzisiaj to aż 5 tys. W tym samym czasie spada efektywność reklam. Średnia klikalność reklam wyświetlanych konsumentom w internecie to np. 0,1 proc. Oznacza, że to, że mamy większą szansę na zaliczenie szkolenia w elitarnej jednostce Navy Seals niż na kliknięcie w internetowy baner. - mówią Miron Mironiuk i Staszek Magierski.

Jak twierdzi Cosmose, gwałtownie rosnący rynek reklamy internetowej to jednocześnie wzrastająca irytacja internautów. Reklamodawcy coraz chętniej wydają pieniądze na reklamę właśnie w internecie, ponieważ mogą łatwo mierzyć jej efektywność. Jednak pomimo wielu zalet, z dotychczasowych efektywnych modeli rozliczeń mogli korzystać wyłącznie marketerzy sprzedający swoje produkty online. Tymczasem, według Forrester Research wciąż 91 proc. sprzedaży odbywa się w świecie rzeczywistym - w tradycyjnych sklepach, centrach handlowych.

Cosmose stworzył rozwiązanie, które sami założyciele porównują do “Adwordsów dla świata rzeczywistego”: technologię, która pozwala reklamodawcom targetować reklamy na podstawie zachowań swoich klientów w świecie rzeczywistym, a po drugie - pokazuje które reklamy rzeczywiście sprzedały ich produkt.

Założyciele Cosmose to Miron Mironiuk i Staszek Magierski. Mironiuk przez  cztery lata pracował w DDB, Magierski zdobywał swoje doświadczenie także w firmie Accenture.