Zagranica

Sponsoring olimpijski przynosi większy efekt w Stanach Zjednoczonych niż w Europie

Europejczycy w mniejszym stopniu niż mieszkańcy USA przywiązują wagę do reklam pojawiających się przy okazji igrzysk olimpijskich. Z badania prowadzonego...

Europejczycy w mniejszym stopniu niż mieszkańcy USA przywiązują wagę do reklam pojawiających się przy okazji igrzysk olimpijskich. Z badania prowadzonego na temat efektywności marketingowej wynika, że 25 proc. respondentów wywodzących się z Ameryki Północnej i tylko 12 proc. Europejczyków koncentruje się na reklamie pokazywanej podczas igrzysk. Oficjalnymi sponsorami olimpiady w Atenach są: Adidas, Coca-Cola, Kodak, McDonald’s, Panasonic, Samsung i Visa, którzy za swoje uczestnictwo w tym wydarzeniu zapłacili 1,34 mld dol. Najmniej zainteresowane reklamą przy okazji igrzysk są firmy brytyjskie, tylko 3 proc. z nich odniosło swoje reklamy do tego wydarzenia. Dla porównania krajem, gdzie olimpiada zawładnęła umysłami większości marketingowców, jest Australia – 70 proc. reklam w tym kraju odnosi się do tego święta sportu. (“BrandRepublic”)