Zagranica

Kampania bannerowa Russian Brides uznana za nieprzywoitą

ASdA uznała, że treści zamieszczane w bannerach reklamowych mają zbyt wyraźny podtekst seksualny.

Kampania bannerowa Russian Brides uznana za nieprzywoitą
Advertising Standards Authority zakazała emisji reklamy portalu randkowego Russian Brides, która pojawiła się na stronie internetowej Radio Times i uznała ją za “jawnie seksualną”.

Bannery reklamujące portal randkowy, którego operatorem jest Anastasia International Inc., zdaniem ASdA nazbyt eksponują klatki piersiowe kobiet, ubranych w mocno wydekoltowaną bieliznę. Jako przykład najgorszej praktyki podano banner ze zdjęciem kobiety w wyzywającej pozie i interaktywnym linkiem “Flirt Now”. Podstawowy zarzut dotyczy lokacji reklamy – na stronę Radio Times często wchodzą dzieci.

Na zarzut natychmiast zareagowało Media Company, wydawca Radio Times, podkreślając, że jako partner handlowy sieci nie ma wpływu na ich kształt, decyduje tylko o emisji. ASdA uznała to za niewystarczający argument. Dodatkowo ze względu na treść i zawartość reklam watchdog powołał się na konkretne paragrafy kodeksu karnego, wzywając do natychmiastowego usunięcia reklamy ze strony Radio Times.

(Campaign)