Advertising Standards Authority zakazała emisji reklamy portalu randkowego Russian Brides, która pojawiła się na stronie internetowej Radio Times i uznała ją za “jawnie seksualną”.
Bannery reklamujące portal randkowy, którego operatorem jest Anastasia International Inc., zdaniem ASdA nazbyt eksponują klatki piersiowe kobiet, ubranych w mocno wydekoltowaną bieliznę. Jako przykład najgorszej praktyki podano banner ze zdjęciem kobiety w wyzywającej pozie i interaktywnym linkiem “Flirt Now”. Podstawowy zarzut dotyczy lokacji reklamy – na stronę Radio Times często wchodzą dzieci.
Na zarzut natychmiast zareagowało Media Company, wydawca Radio Times, podkreślając, że jako partner handlowy sieci nie ma wpływu na ich kształt, decyduje tylko o emisji. ASdA uznała to za niewystarczający argument. Dodatkowo ze względu na treść i zawartość reklam watchdog powołał się na konkretne paragrafy kodeksu karnego, wzywając do natychmiastowego usunięcia reklamy ze strony Radio Times.
(Campaign)