Kraj

EA planuje na wrzesień start kampanii "The Sims II"

Electronic Arts Polska przygotowuje się do swojej najważniejszej tegorocznej premiery - będzie to launch gry "The Sims II". Kampania wprowadzająca...

Electronic Arts Polska przygotowuje się do swojej najważniejszej tegorocznej premiery – będzie to launch gry “The Sims II”. Kampania wprowadzająca ma ruszyć 17 września. “Jest to kluczowa gra dla naszej firmy, najpopularniejsza seria gier na komputery PC w historii i mamy w związku z tą premierą bardzo duże oczekiwania także w Polsce” – mówi Tomasz Jarzębowski, marketing & PR coordinator w Electronic Arts Polska. Kampania ma być kierowana przede wszystkim do dziewcząt i młodych kobiet, bo to one stanowią większość graczy serii “The Sims”. Obejmie początkowo prasę, przede wszystkim media młodzieżowe, m.in.: “Bravo”, “Filipinka”, “Twist”, ale również np. specjalny 32-stronicowy dodatek do “Komputer Świata” (Axel Springer), poświęcony tylko “The Sims”. Zaplanowano także nietypowe działania outdoorowe – przez trzy miesiące po Warszawie będzie jeździł tramwaj “The Sims II”, aż do świąt Bożego Narodzenia. Działaniom tym towarzyszyć też będą działania w punktach sprzedaży (standy produktowe, baloniki, wobblery etc.) oraz cykl eventów weekendowych “The Sims” w galeriach handlowych w całym kraju; tam dla konsumentów przygotowane zostaną specjalne domki z grą, gdzie będzie można ją testować i brać udział w rozmaitych konkursach. Kampania “The Sims II” potrwa praktycznie do końca roku. “Zaczniemy ją już we wrześniu, bo wtedy zaczyna się okres wzmożonej aktywności, jeśli chodzi o granie i zakupy – młodzież jest już po powrocie z wakacji. Prawdopodobnie przed świętami wzmocnimy kampanię telewizją i prasą komputerowo-grową” – mówi Jarzębowski, dodając, że jeśli spółka zdecyduje się na kampanię telewizyjną, to obejmie ona kanały ogólnopolskie i bloki w prime timie. W promocji gry pojawi się wizerunek piosenkarki Agnieszki Chylińskiej. Jej postać zostanie umieszczona w grze “The Sims II” – jest to pierwszy tego typu zabieg wykorzystujący postać polskiej gwiazdy i fakt tej współpracy będzie szeroko wykorzystywany w działaniach PR-owych. Jednym z ważniejszych elementów promocji “The Sims II”, jednak o charakterze długofalowym, ma być współpraca z siecią kin Cinema City. W nowym kinie tej sieci, w warszawskim centrum handlowym Arkadia (które ma ruszyć jesienią), gra “The Sims” najprawdopodobniej stanie się na kilka lat sponsorem jednej z sal (o projekcie sal sponsorowanych realizowanym przez brokera Cinema City – New Age Media – pisaliśmy w ostatnim numerze “Media i Marketing Polska”). “The Sims II” to druga, odmieniona i mocno rozbudowana, generacja gry “The Sims”. Jak podają przedstawiciele Electronic Arts, “The Sims” sprzedała się do tej pory na całym świecie w liczbie ponad 8 mln egzemplarzy. Oprócz wersji “podstawowej” gry wydano także siedem dodatków do niej – w sumie sprzedaż tych produktów wyniosła ponad 25 mln egzemplarzy. Electronic Arts Polska to polski oddział światowego lidera rynku gier komputerowych, uruchomiony jesienią ubiegłego roku. Wcześniej jej gry dystrybuowane były w naszym kraju przez firmę Cenega Poland. Firma współpracuje na stałe z agencją CB4 Promocja i domem mediowym MediaCom Warszawa, kreacja reklam i materiały POS przygotowywane są centralnie. (MG)