Kraj

Onet raportuje zysk półroczny, sprzedaż reklam wzrosła o 51 proc.

Onet.pl, największy polski portal, po raz pierwszy w swojej historii wypracował półroczny zysk netto, wyniósł on 2 mln zł. Przychody...

Onet.pl, największy polski portal, po raz pierwszy w swojej historii wypracował półroczny zysk netto, wyniósł on 2 mln zł. Przychody w tym czasie wzrosły o 59 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem ubiegłego roku. Najdynamiczniej, bo aż o 98 proc., wzrosły przychody z tytułu sprzedaży płatnych produktów portalu, skierowane do końcowego użytkownika. Głównym źródłem przychodów pozostaje jednak reklama – wpływy Onetu z tego tytułu zwiększyły się o 51 proc. Liczba reklamodawców korzystających z usług Onetu wzrosła w tym czasie o 45 proc. Onet istnieje od 1996 r. Jest największym portalem na naszym rynku pod względem liczby użytkowników (ponad 5,5 mln osób deklaruje, że korzysta z niego przynajmniej raz w miesiącu), ale także pod względem udziału w rynku reklamy internetowej. Szacowany jest on obecnie na blisko 40 proc. (w raporcie IAB Polska podsumowującym rok 2003 rozkład udziałów czołowych graczy kształtował się następująco: Onet – 38 proc., Wirtualna Polska – 16 proc., Ad.net – 14 proc., Gazeta.pl – 12 proc., i Interia – 10 proc.). (MG)