Kraj

W trakcie pierwszych czterech miesięcy banki wydały o 8 proc. mniej na reklamy

Spadek wydatków sektora na telewizję o 6,5 proc.

Dom mediowy Equinox na podstawie danych cennikowych Kantar Media podliczył, że od stycznia do kwietnia br. banki wydały na reklamy w mediach 499,7 mln zł, o 8 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub.r.

Najważniejszym dla nich medium reklamowym pozostaje telewizja. To tam wydają ponad połowę (52 proc.) swoich budżetów. Jednak inwestycje w reklamy telewizyjne spadły w omawianym okresie o 6,5 proc. – z 280,6 do 262,2 mln zł.
Na drugim miejscu pozostaje internet, z prawie dwa razy niższym udziałem na poziomie 27 proc. Co ciekawe, w tym medium również mamy do czynienia z redukcją wydatków o 16 mln zł (do 135,7 mln zł). Kantar Media podaje, że monitoruje ok. 75 proc. wydatków w obszarze display, nie ma natomiast danych na temat reklam wideo, wyszukiwarek i mailingów.


W trakcie pierwszych czterech miesięcy banki wydały o 8 proc. mniej na reklamy
Liderem wydatków reklamowych w ciągu czterech miesięcy br. był Bank Zachodni WBK, który więcej niż podwoił swoje inwestycje reklamowe w porównaniu z ub.r. Istotnie zwiększyły swoje nakłady także: Eurobank (wzrost o 80 proc.), Bank Millennium (wzrost o ponad 10 mln zł – do 31,1 mln zł) i SKOK-i (Kasa Stefczyka), które wydały 13 mln zł. Natomiast wydatki ograniczyły: Getin Bank (spadek z 55,8 do 21,5 mln zł), Credit Agricole (spadek z 27,1 do 17,6 mln zł) oraz Alior Bank (z 26,8 do 14,4 mln zł).

Analitycy Equinoksa zwracają uwagę na postępującą koncentrację wydatków reklamowych w sektorze. W tym roku 14 banków przekroczyło próg wydatków na poziomie 10 mln zł (rok wcześniej 16 banków). W omawianym okresie top 3 graczy skupiło 32 proc. całościowych wydatków (w analogicznym okresie ub.r. wskaźnik ten wyniósł 26 proc.).