Kraj

T-Mobile złożył zażalenie na decyzję sądu w sprawie SMS-ów do klientów Plusa

T-Mobile przekonuje, że działał zgodnie z prawem.

We wczorajszym wydaniu MMP24 opisaliśmy spór sądowy pomiędzy Polkomtelem, operatorem sieci komórkowej Plus, a T-Mobile Polska, operatorem konkurencyjnej sieci, dotyczącym rozsyłania przez T-Mobile do klientów Plusa SMS-ów z propozycją zmiany operatora.

Polkomtel uznał to za czyn nieuczciwej konkurencji i pozwał konkurenta do sądu, a ten, stosując tzw. zabezpieczenie roszczenia, zakazał T-Mobile podobnej praktyki.

T-Mobile przysłała nam swoje stanowisko, w którym przekonuje, że działał zgodnie z prawem: ”T-Mobile zrealizował komunikacyjną akcje SMS-ową, w ramach której na losowo wybrane numery sieci komórkowych przesłane zostało zapytanie o zgodę na kontakt doradcy i zaprezentowanie oferty przeniesienia numeru. W treści komunikatu nie było żadnych informacji, które mogłyby zachęcać klientów do rozwiązania obowiązujących umów. Natomiast możliwość przeniesienia numeru jest zagwarantowana prawem wszystkim użytkownikom telefonii komórkowej. Należy pamiętać, że oferta prezentowana jest jedynie tym klientom, którzy wyrażą chęć zapoznania się z nią, wysyłając SMS-a zwrotnego.
 
– Realizowane przez T-Mobile Polska działania są w pełni zgodne z prawem, co potwierdzają wykładnie przygotowane i opublikowane przez najważniejszych ekspertów właściwego prawa. W dniu 7 lipca br. T-Mobile Polska złożyła zażalenie na postanowienie Sądu Okręgowego. W naszej ocenie reakcja Polkomtelu jest bardziej elementem rywalizacji rynkowej i obawy o odpływ klientów – Małgorzata Rybak-Dowżyk, dyrektor departamentu komunikacji korporacyjnej T-Mobile Polska”.