– W otoczeniu konsolidacji podmiotów zagranicznych połączenie tych agencji to ważny i strategiczny ruch na polskim rynku badań – komentuje Alina Lempa, prezes zarządu spółki Grupa IQS.
Interaktywny Instytut Badań Rynkowych jest wiodącym dostawcą badań online w Polsce. Ma jeden z największych internetowych paneli badawczych oraz wykorzystuje technologię RTS do zbierania danych przez internet.
– Wieloletnie doświadczenie Grupy IQS w kluczowych dla rynku badaniach marketingowych w połączeniu z kompetencjami Instytutu w obszarze online pozwoli nie tylko na wzmocnienie naszej pozycji badawczej, ale także da nam wyraźną przewagę na dynamicznie rozwijającym się rynku badań internetowych na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych – podsumowuje Alina Lempa.
Po transakcji Grupa IQS staje się liderem wśród polskich podmiotów badawczych według liczby przebadanych osób (ok. 513 tys. – ranking PTBRiO 2013 r.). Znajdzie się również w czołówce polskiego rynku badań online. IIBR od ponad trzech lat zajmuje pierwsze miejsce w rankingu firm badawczych pod kątem liczby badanych osób metodą wywiadów przez internet (CAWI).
Z usług Instytutu korzystali do tej pory m.in. Frito Lay Poland, Unilever, Grupa Allegro, NC+, Grupa RMF, Avon Cosmetics, Kompania Piwowarska. Instytut łączy w szerokim zakresie dane z badań deklaratywnych z informacjami uzyskiwanymi dzięki pomiarom faktycznych zachowań w internecie (pomiar pasywny). Specjalizuje się przede wszystkim w badaniach komunikacji reklamowej.
Funkcję prezesa zarządu IIBR obejmie Alina Lempa. Członkami zarządu zostaną Matt Wójcik z Grupy IQS oraz Jan Kunkowski z IIBR.
Struktury obu spółek, zarówno badawcze, jak i analityczno-realizacyjne, mają się wspierać w kompleksowej obsłudze swoich klientów, aby dostarczyć jeszcze większą wartość i użyteczność rekomendacji biznesowych.