Zagranica

Unilever: sytuacja w Polsce to "wyzwanie"

Koncern zaprezentował wyniki za II kwartał.

Unilever w drugim kwartale zwiększył globalną wartość sprzedaży o 3,7 proc., liczbę sprzedawanych produktów o 1,7 proc. i średnie ceny o 1,9 proc. Przychody zmniejszyły się o 5,5 proc. do kwoty 24,1 mld euro. Zysk zamknął się kwotą 3 mld euro – wzrost o 12 proc.

Podczas prezentacji wyników CEO Unilevera Paul Polman stwierdził, że środowisko biznesowe na większości rynków jest wciąż trudne. W wielu regionach PKB w II kwartale odnotował lekki spadek lub stagnację. Inna negatywna tendencja w FMCG to presja sieci handlowych i detalistów na ceny.

Jedno zdanie padło nawet o Polsce, w której sytuacja została określona jako “challenging”. Zdaniem Polmana wpłynęła ona niekorzystnie na wyniki Unilevera w regionie Europy  Wschodniej. Cala Europa odnotowała w sprzedaży Unilevera 1,1-proc. wzrost wolumenu, ale przy spadku cen o 0,8 proc. Polman wskazał także w swym wystąpieniu na solidne podstawy wzrostu w Wielkiej Brytanii i Francji oraz znaki poprawy koniunktury w Grecji i Hiszpanii.