Zagranica

Trinity Mirror - pierwsze półrocze dobre dla digitalu

Koncern Trinity Mirror (wydawca m.in. tabloidów "Daily Mirror" oraz "Sunday Mirror" oraz kilku tytułów lokalnych) raportuje po pierwszym półroczu br. blisko 50-proc. wzrost przychodów z tytułu reklamy digitalowej. Wpływy z reklam prasowych ostatnio pozostają praktycznie na niezmienionym poziomie.

 

 

W pierwszym półroczu br. przychody Trinity Mirror z reklamy digitalowej wzrosły w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. o 47,5 proc. i osiągnęły pułap 14,9 mln funtów. W ujęciu rok do roku miesięczna liczba unikatowych użytkowników TM wzrosła o 91 proc. i osiągnęła poziom 61,3 mln, natomiast w tym samym ujęciu przeciętna, miesięczna liczba odsłon wzrosła o 132 proc. do poziomu 440,2 mln. Zysk przed opodatkowaniem w omawianym okresie wzrósł o 66 proc. do pułapu 50,5 mln funtów. Globalne przychody koncernu spadły o 2,3 proc. do poziomu 324 mln funtów. Co jednak podkreślają przedstawiciele koncernu, po latach raptownych spadków wpływów z reklam prasowych, w maju i czerwcu br. spadły one tylko o 1,4 proc., co może być zapowiedzią zatrzymania niekorzystnych tendencji.

 

(Marketing Week)