Zagranica

Aldi dogania Waitrose na Wyspach

Udział sieci dyskontów w rynku wzrósł do 4,8 proc. z pułapu 3,7 proc.

Sieć dyskontów Aldi na Wyspach Brytyjskich dogania najpopularniejszą jak dotąd sieć Waitrose. Udział w rynku Aldi wzrósł do 4,8 proc. w ciągu 12 tygodni do 20 lipca 2014 w porównaniu z udziałem na poziomie 3,7 proc. w analogicznym okresie roku ubiegłego. Tak znaczący wzrost był zapewne wynikiem bardzo intensywnych działań marketingowych, w tym promocji cenowych, które sieć Aldi przeprowadziła w omawianym okresie na Wyspach. Według danych Kantar Worldpanel sprzedaż Aldi w podanym okresie wzrosła o 4,8 proc. do 1,2 mld funtów. 


Z kolei udział Waitrose w rynku w analizowanym okresie urósł z 4,8 proc. do 4,9 proc. W tym samym czasie udział sieci Morrisons w rynku spadł do 11 proc. z 11,5 proc. Udziały Tesco spadły do 28,3 proc. z 30,3 proc. 

Lidl, drugi pod względem popularności dyskont na Wyspach, zanotował również wzrost udziałów z 3,1 proc. do 3,6 proc.  

Tymczasem inne sieci, jak Asda i Sainsbury, utrzymują swoje udziały na poziomie odpowiednio 17 i 16,6 proc.

(Guardian)