Kraj

Za cztery lata reklama online przebije TV

Praktycy.com zaprezentowali wyniki badania zleconego przez Sociomantic Labs.

Najnowsze badanie polskiego rynku reklamy internetowej przeprowadzone przez Praktycy.com na zlecenie Sociomantic Labs wskazuje, że wydatki na promocję w sieci wkrótce przewyższą budżety przeznaczane na reklamę telewizyjną. Z raportu wynika m.in., że aż 92 proc. respondentów sądzi, że w niedługim czasie internet wyprzedzi telewizję. Najwięcej osób (28 proc.) stwierdziło, że potrzeba na to czterech lat, a 24 proc., że trzech lat. Tylko 3 proc. uważa, że taka sytuacja nie będzie miała miejsca.

Badanie przeprowadzono w drugim i trzecim tygodniu lipca br., na próbie N=149 polskich agencji: full service, marketingowych, interaktywnych, reklamowych, SEM oraz domów mediowych. Zastosowano metodę CAWI – wspomagany komputerowo wywiad za pomocą strony WWW.