Kraj

Rok marki Velvet w polskich rękach

W tym czasie Velvet Care powołał do życia siostrzaną markę, zmienił brand hero Velvetu i stara się umacniać swoją pozycję rynkową.

Rok marki Velvet w polskich rękach
Z początkiem sierpnia mija rok od momentu wykupu menedżerskiego marki Velvet przez spółkę z polskim kapitałem Velvet Care. Zmiana była związana z wycofaniem się firmy Kimberly Clark z polskiego rynku. Marka Velvet pojawiła się na polskim rynku w 1997 r. i jest liderem rynku papieru toaletowego. W ciągu ostatniego roku firma powołała do życia siostrzaną markę – Veltie i eksportuje swoje wyroby do 10 krajów europejskich.

Jedną z osób wprowadzających w lutym 1997 r. na polski rynek markę Velvet był Artur Pielak, pracownik działu marketingu ówczesnego koncernu International Paper, a dziś prezes niezależnej polskiej firmy Velvet Care . W ciągu blisko 18 lat marka Velvet wprowadziła takie innowacje jak: kolorowy oraz zapachowy papier toaletowy, papier toaletowy oferowany w tzw. długich rolkach, chusteczki higieniczne w pudełku, papier pielęgnacyjny wzbogacony w ekstrakt rumianku czy papier nawilżany. Potencjał rynku jest ogromny. Jak podaje Euromonitor, obecnie Polacy kupują 43 rolki papieru toaletowego rocznie na osobę, to o 5 rolek więcej niż 5 lat temu, ale znacznie mniej niż inni Europejczycy. (np. Słowenia 63 rolki, Estonia 54 rolki).

W drugiej połowie 2013 r. firma zmodernizowała park maszynowy w papierni w Kluczach. W 2014 r. zaszły kolejne wielkie zmiany dotyczące marki Velvet. Najszybciej można było dostrzec nowe opakowania oraz pojawienie się nowej ikony – misia polarnego. Nowa ikona i nowe opakowanie miały komunikować duże zmiany
w samych produktach – zwłaszcza w papierach toaletowych i ręcznikach kuchennych, które od stycznia 2014 r. firma ma oferować w nowej jakości: jako 3-warstwowe papiery toaletowe. Od lipca 2014 r. na listkach produktu wytłoczony jest wizerunek nowej ikony w postaci białych misiów.

Ze zmianą ikony zmieniono system komunikacji marketingowej, przeprowadzono intensywną ogólnopolską kampanię reklamową obejmującą: telewizję, prasę, internet oraz intensywne działania promocyjne w placówkach sprzedaży. Jak pokazują badania firmy Zymetria, na które powołuje się firma, zmiany zostały pozytywnie przyjęte przez zdecydowaną większość polskich konsumentów (78 proc. respondentów uważa, że zmiany są na lepsze). Rozważając zakup nowych produktów jak papier toaletowy, ręcznik papierowy czy chusteczki higieniczne, Velvet jest pierwszą wybieraną marką dla 35 proc. respondentów, a jeszcze 3 miesiące temu decyzję taką podjęłoby 30 proc. konsumentów. Jest też marką regularnie kupowaną przez 30 proc. Polaków (wzrost o 10 pkt proc. w stosunku do poprzedniego kwartału).