Kraj

TVP tnie pakiety i zachęca do zakupu reklam w cenniku

Nadawca w liście do klientów ostrzega, że mogą być problemy ze zleceniami pakietowymi.

TVP poinformowała swoich klientów o problemach z realizacją zamówień pakietowych i ich częściowej redukcji w sierpniu br. Tym samym nadawca zachęca do zakupu reklam do jesiennych kampanii według cennika, który jest droższy, ale daje pierwszeństwo w realizacji nad pakietami. Działania nadawca publiczny uzasadnia m.in. mniejszą elastycznością w udostępnianiu czasu reklamowego w porównaniu z tą, jaką dysponują stacje komercyjne, nieobligowane ograniczeniami prawnymi.

W ocenie przedstawicieli domów mediowych jest to typowe działanie telewizji w sytuacji, gdy dysponuje słabymi wynikami oglądalności, a tym samym małą ilością GRP. Jednocześnie sierpień staje się miesiącem zwiększonego popytu wśród reklamodawców, którzy chcą wykorzystać tańszy okres wakacyjny. W efekcie stacje mają więcej zamówień, niż są w stanie sprzedać.