Kraj

Poczta elektroniczna ciągle w najczęstszym użyciu

Znamy wyniki badania Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych dla Wirtualnej Polski.

Badanie przeprowadzone przez IIBR dla Grupy Wirtualna Polska pokazuje, że poczta elektroniczna jest najczęściej wybieraną formą komunikacji w sieci. 97 proc. polskich internautów deklaruje korzystanie z poczty, 70 proc. spośród nich robi to przynajmniej raz dziennie. Już 75 proc. internautów korzystających z internetu w telefonie sprawdza za jego pośrednictwem e-maile, rośnie również liczba osób wskazujących na korzystanie 
z poczty przez tablet. Obecnie to 17 proc. internautów i jest to niemal dwa razy tyle, co przed rokiem.

Poczta elektroniczna jest niezmiennie najchętniej wybieranym narzędziem do komunikacji 
w sieci – korzystanie z niej deklaruje 97 proc. ankietowanych. Drugie miejsce na podium zajęły serwisy społecznościowe (84 proc.), a trzecie komunikatory (74 proc.).

75 proc. ankietowanych sprawdza pocztę elektroniczną w telefonie (vs. 69 proc. 
w 2013 r.), a niemal połowa z nich robi to codziennie (wzrost w stosunku do ubiegłorocznego badania o 9 pkt proc. – z 37 proc. do 46 proc.). Serwisy społecznościowe zajmują obecnie drugą pozycję (63 proc.), natomiast trzecią komunikatory (35 proc.).

Najczęściej z mobilnej poczty korzystają właściciele iPhone’ów (79 proc. – codziennie), mieszkańcy miast powyżej 500 tys. (57 proc. – codziennie), osoby w wieku 25-44 lata (52 proc. – codziennie) i z wykształceniem wyższym (51 proc. – codziennie).
Co ciekawe, w ciągu roku niemal podwoiła się (wzrost z 9 proc. do 17 proc.) liczba internautów korzystających z poczty e-mail za pomocą tabletu. Najczęściej są to osoby w wieku 35-44 lata (22 proc.), z wyższym wykształceniem (18 proc.) oraz mieszkańcy największych miast (21 proc.).

Niemal jedna czwarta internautów (24 proc.) ma tylko jedno konto e-mailowe, a ponad jedna trzecia (35 proc.) – dwa. Użytkowników posiadających więcej niż 6 kont e-mailowych jest zaledwie 2 proc.

Badanie przeprowadzono 
w dniach 17-31 marca 2014 r. na grupie internautów w wieku 15 lat i więcej, w jego ramach zebrano 2000 wypełnionych ankiet. Dane zostały doważone pod względem płci 
i wieku, tak by były reprezentatywne dla ogółu internautów w Polsce (ważenie do danych SMG/KRC-Omnibus).