Kraj

Kolejne dofinansowanie dla FoodPandy

Serwis pozwalający na zamawianie posiłków online otrzymał dofinansowanie w postaci 60 mln dol.

Kolejne dofinansowanie dla FoodPandy
Jeden z największych międzynarodowych serwisów do zamawiania posiłków online, FoodPanda, otrzymał kolejne wsparcie – tym razem w wysokości 60 mln dol. na rozwój.

Pozyskane środki mają być przeznaczone na wzmocnienie pozycji w krajach, w których dostępna jest ta usługa. Łącznie od początku istnienia FoodPanda pozyskała ponad 100 mln dol. na rozwój.
Jak podkreśla Ralf Wenzel, globalny dyrektor zarządzający FoodPanda: – Cieszy nas to, że inwestorzy wierzą w naszą markę i widzą w niej duży potencjał. Pozyskane fundusze zostaną skierowane na rozwój w krajach, w których już działamy. Naszym celem jest utrzymanie pozycji globalnego lidera rynku, tworząc najbardziej wygodny system zamawiania posiłku z dostawą – kończy Wenzel.

W Polsce serwis działa od 2013 r. i współpracuje z ponad 1500 restauracjami, w tym z siecią McDonald’s, z którą testuje usługę McDonald’s w Dostawie. Środki, które trafią do polskiego oddziału, mają być przeznaczone przede wszystkim na rozwój usługi, a także ekspansję w nowych miastach. Jak mówi Michał Rokosz, dyrektor zarządzający FoodPanda na rynki CEE: – Dzięki finansowaniu będziemy mogli pojawić się w nowych lokalizacjach, a jednocześnie rozwijać ofertę w miastach, w których już działamy. Pozyskane fundusze zostaną też przeznaczone na podniesienie standardu obsługi klienta w naszym serwisie – dodaje Rokosz. – Cele, które sobie postawiliśmy, są ambitne i dodatkowe fundusze pomogą nam je osiągnąć – podsumowuje Rokosz. Na razie nie wiadomo, jaka część dofinansowania trafi do Polski.
W czerwcu bieżącego roku FoodPanda przejęła rosyjskiego lidera rynku zamówień jedzenia online – Delivery Club. W lipcu natomiast wprowadziła nową wersję aplikacji mobilnej, która pozwala użytkownikom w sposób jeszcze bardziej intuicyjny zamawiać posiłki z dostawą.