Kraj

Mobilni internauci generują już 12 proc. ruchu w sieci

Użytkownicy urządzeń mobilnych najchętniej korzystają z serwisów sportowych - wynika z analizy Gemiusa.

Przybywa mobilnych internautów. W lipcu 2014 r. już 12 proc. ruchu w polskim internecie pochodziło z urządzeń przenośnych. Najwięcej z urządzeń Samsunga (30 proc. ruchu w mobilnej sieci) i Apple’a (28 proc.).
Gemius przeanalizował także dane o ruchu z przeglądarek mobilnych w kwietniu 2014 r. Analizowano pięć kategorii: sport, informacje i publicystyka, styl życia, nowe technologie.
Okazuje się, że mobilni internauci często przeglądają strony o tematyce sportowej (20 proc. ruchu na stronach o tej tematyce pochodzi z przeglądarek mobilnych) oraz serwisy z informacjami i publicystyką (18 proc). Popularnością wśród użytkowników internetu mobilnego cieszą się także strony WWW o stylu życia, w tym serwisy dla kobiet i mężczyzn, młodzieży i studentów oraz poświęcone zdrowiu i medycynie, religii czy plotkom (15 proc.). Podobnie jest ze stronami internetowymi dotyczącymi nowinek technologicznych (14 proc.).
Nieco inaczej wyglądają liczby w przypadku portali z ofertami pracy i poradami dotyczącymi rozwoju kariery zawodowej. Niemal co dwunasta (8,4 proc.) odsłona na tych stronach WWW pochodzi ze smartfonów i tabletów.

– Z miesiąca na miesiąc rośnie liczba odsłon generowanych przez użytkowników urządzeń mobilnych w sieci. Dotyczy to całego regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Co prawda obecnie Polska znajduje się pod tym względem w połowie stawki, ale to nie znaczy, że za dwa lata nie osiągnie poziomu Danii. Tam ruch w sieci z urządzeń przenośnych zbliża się do 50 proc. Dwa lata temu, podobnie jak w Polsce, co dziesiąta odsłona w duńskim internecie pochodziła z tabletów i smartfonów – mówi Michał Włodarczyk z firmy Gemius.