Kraj

Agora z blisko 2-proc. spadkiem przychodów w I pół.

Dobre wyniki usług poligraficznych oraz sieci kin pozwoliły zminimalizować spadek przychodów.

W pierwszym półroczu 2014 r. przychody Grupy Agora wyniosły 524,8 mln zł i były o 1,7 proc. niższe niż w analogicznym okresie 2013 r. Według raportu złożyły się na to wyższe, w stosunku do pierwszego półrocza 2013 r., o 9,7 proc. przychody ze sprzedaży usług poligraficznych klientom zewnętrznym. Wzrost ten jest związany z większym wolumenem zamówień. Dodatkowo w pierwszym półroczu 2014 r. sieć kin Helios odnotowała wzrost liczby sprzedanych biletów, co przełożyło się na wzrost przychodów ze sprzedaży biletów o 7,1 proc., do kwoty 66,1 mln zł. Przychody z pozostałej sprzedaży Grupy wyniosły 54,0 mln zł i wzrosły o 1,9 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2013 r. Pozytywnie na wartość pozostałych przychodów wpłynęły wyższe przychody ze sprzedaży barowej w kinach, które wzrosły o 21,0 proc. Negatywnie na wartość przychodów wpłynęły niższe o 6,6 proc. wpływy ze sprzedaży usług reklamowych, które wyniosły 257,3 mln zł oraz niższe o 4,9 proc. wpływy ze sprzedaży wydawnictw w wysokości 65,6 mln zł.

W pierwszym półroczu 2014 r. najistotniejszy wpływ na poziom przychodów grupy miał spadek wartości wydatków na rynku reklamy prasowej. Wpłynęło to negatywnie na poziom przychodów segmentu Prasa, które skurczyły się o 13,5 proc. Niewielki spadek przychodów odnotował także segment Reklama zewnętrzna. Pozostałe segmenty (Druk, Internet, Film i Książka oraz Radio) odnotowały wzrost przychodów.

Wraz z opublikowaniem wyników finansowych spółka ogłosiła ofertę zakupu akcji własnych. Obecnie spółka chce skupić ok. 75 proc. planowanej liczby akcji, łącznie 2 779 970. Na ten cel zamierza wydać 33,5 mln zł.