Kraj

Więcej Polaków przekonanych do bezpłatnej telewizji

Wskazywane przez respondentów jej zalety to: brak opłat, brak umowy i wystarczająca oferta programowa - wynika z badania firmy ARC Rynek i Opinia.

Telewidzowie coraz bardziej doceniają bezpłatną telewizję naziemną. Wskazywane przez respondentów jej zalety to: brak opłat, brak umowy i wystarczająca oferta programowa. Telewizja płatna z kolei jest, zdaniem respondentów, droga, a jej oferta programowa – mimo że znacznie szersza niż telewizji naziemnej – nie zawsze zgodna z oczekiwaniami odbiorców – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Darmowa telewizja naziemna wciąż jest mniej popularna od cyfrowej telewizji satelitarnej 
i telewizji kablowej, jednak liczba osób dostrzegających jej zalety systematycznie rośnie.

Wśród zalet respondenci wymieniają przede wszystkim brak opłat (66 proc.) i brak umowy (57 proc.). Z kolei wśród wad płatnej telewizji na pierwszy plan wychodzi wysoka cena – mówi o niej 37 proc. respondentów w przypadku telewizji satelitarnej i 35 proc. w przypadku kablowej.

– Naziemna telewizja cyfrowa stała się realną substytucyjną konkurencją dla płatnych telewizji. Po pierwsze, jest bezpłatna, po drugie, nie wymaga podpisania umowy, po trzecie, jej oferta programowa systematycznie się poszerza. Obecnie firmy oferujące płatną telewizję stoją przed wyzwaniem przekonania klientów, że płatna telewizja oferuje znacznie więcej niż bezpłatna, czyli szerszą, zoptymalizowaną pod kątem różnych odbiorców ofertę programową, niedostępną w telewizji naziemnej, szereg usług dodatkowych – mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.