Hortex wystartował z kampanią promującą soki i jednocześnie polskie jabłka. Działanie ma związek z embargiem nałożonym na polskie owoce przez Rosję. Firma postanowiła wykorzystać kampanię z udziałem Matki Natury – odsłony kampanii możemy oglądać od jesieni ubiegłego roku.
Kampania prowadzona jest pod hasłem “Pij polskie jabłka!”. W spocie występuje Matka Natura, która “ma w szklance polskie jabłka – a konkretnie sok Hortex z najlepszych polskich jabłek!”.
Producent zapewnia w spocie, że soki powstały wyłącznie z najsmaczniejszych polskich jabłek i aby wyprodukować 1 litr 100-proc. soku Hortex wykorzystuje 1,2 kg jabłek z polskich sadów.
Reklamę można obejrzeć w kanale YouTube oraz we wszystkich najpopularniejszych stacjach telewizyjnych: ogólnopolskich i tematycznych. Kreację przygotowała agencja Opus B, a media zakupił MEC.
Firma deklaruje też, że aby skonsumować tegoroczne nadwyżki jabłek, wystarczy, by każdy Polak wypił jedną szklankę soku jabłkowego tygodniowo więcej (38,5 mln Polaków x 0,25 l x 1,2 kg jabłek x 52 tygodnie = 600 tysięcy ton jabłek).