Kraj

Branża gadżetów reklamowych lobbuje w sprawie rozwiązań podatkowych

"Inicjatywa 0,25 proc." - tak nazywa się akcja w sprawie wprowadzenia bardziej korzystnych dla branży gadżetów reklamowych rozwiązań podatkowych. Chodzi...

“Inicjatywa 0,25 proc.” – tak nazywa się akcja w sprawie wprowadzenia bardziej korzystnych dla branży gadżetów reklamowych rozwiązań podatkowych. Chodzi o zmiany w ustawach o podatku dochodowym od osób prawnych oraz ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych. Obecne przepisy stwierdzają, że nie można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25 proc. przychodów firmy, chyba że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu. Regulacja taka powoduje, że wydawanie pieniędzy na upominki reklamowe jest z podatkowego punktu widzenia o wiele mniej korzystne niż wydatki na ATL. “Inicjatywa 0,25 proc.” jest popierana przez Polską Izbę Reklamy i stowarzyszenie branżowe PSI. W ramach akcji w prasie branżowej (magazyn “Business Media”) pojawi się list adresowany do przewodniczącego sejmowej komisji gospodarki Adama Szejnfelda, który firmy produkujące gadżety mogą podpisać i osobiście wysłać. Planowane są także spotkania z Ministerstwem Finansów oraz spotkania na przyszłorocznych targach gadżetów reklamowych – PSI Warszawa, Rema, Remark i Euro-Reklama. (TW)