Kraj

RRM podnosi ceny dla Radiostacji, Eski i Radia Zet i redukuje liczbę pakietów

RRM, dom sprzedaży Radia Zet i Radiostacji, poinformował domy mediowe o zmianach, jakie wprowadzi do cennika 1 września br. Ceny...

RRM, dom sprzedaży Radia Zet i Radiostacji, poinformował domy mediowe o zmianach, jakie wprowadzi do cennika 1 września br. Ceny reklam w sieci Radiostacji wzrosną średnio o 15,8 proc. w sieci stacji należących do Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych (Eska i Gold FM) o 15,1 proc. Uzasadnieniem takiej decyzji mają być według Krzysztofa Jaworskiego, dyrektora sprzedaży RRM, bardzo dobre wyniki słuchalności obu produktów. Słuchalność Radiostacji wzrosła o 100 proc. i ma najlepszy wynik w historii, a słuchalność sieci Eska/Gold FM wzrosła o ponad 30 proc. (źródło: Radio Track, SMG/KRC Millward Brown Company, 05-07.2003 vs. 05-07.2004, zasięg dzienny, pon.-niedz., 15+). W cenniku Radia Zet wprowadzono dwie zmiany. Pierwsza polega na podniesieniu ceny w paśmie 13-14, czyli przy programie Janusza Weissa “Dzwonię do Pani/Pana w bardzo nietypowej sprawie”. Obecnie za 30-s spot w tym paśmie należy zapłacić 9,5 tys., czyli tyle samo ile przy porannej rozmowie Moniki Olejnik. Wcześniej cena w paśmie 13-14 wynosiła w zależności od dnia 7,6-8,3 tys. zł. Ta zmiana spowoduje wzrost cen w całym cenniku Radia Zet o około 1,3 proc. Drugą korektą w cenniku Radia Zet jest zmiana współczynnika przeliczeniowego dla różnych długości spotów. Tam, gdzie było to konieczne, zwiększono współczynnik 0,005 do równych wartości. Kolejną zmianą w ofercie RRM jest przyłączenie siedmiu nowych lokalnych rozgłośni do Pakietu Niezależnych. Nowe stacje w tym pakiecie to: Bon Ton Radio (Chełm), Radio Maks (Tarnów), Radio 5 (Suwałki), Radio Vanessa (Racibórz), Radio Victoria (dawne Radio Plus między Łodzią a Warszawą), Radio Mega FM (Pszczyna), Radio Elka (Głogów). Obecnie RRM współpracuje z 37 niezależnymi rozgłośniami. Od 1 września br. przestaje obowiązywać pakiet Zet Extra, który tworzyło Radio Zet i sieci Eska oraz Gold FM. Według Jaworskiego pakiet ten został usunięty z oferty, ponieważ cieszył się względnie niskim zainteresowaniem. RRM będzie od września sprzedawał cztery pakiety: Zet Young & Urban (Radio Zet, Radiostacja, sieć Eska), Zet Total Reach (Radio Zet, sieć Eska, Pakiet Niezależnych), Zet Premium (Radio Zet, Radiostacja, sieć Eska, Pakiet Niezależnych) i Zet Cities & Towns (Radio Zet, Pakiet Niezależnych). Ostatnia podwyżka cen w Radiostacji miała miejsce cztery lata temu. Radio Zet podrożało wiosną br. (średnio o 7,2 proc.). Klaudiusz Frydrych, dyrektor zarządzający produktami w Brokerze FM, domu sprzedaży RMF FM, powiedział, że na dzisiaj nie ma planów podwyżki cen w RMF FM. Według prognoz CR Media Consulting SA gotówkowe przychody reklamowe netto w Radiu Zet w 2004 r. wyniosą 95,4 mln zł, czyli o 10,1 proc. więcej niż przed rokiem, a w RMF FM 97,1 mln zł – o 8,7 proc. więcej niż w 2003 r. Sprzedaż reklam w sieci Eska wyniesie 26,4 mln zł – o 1,3 proc. więcej niż w ub.r. (PR)