Kraj

GroupOne kupuje telewizję przez Maxusa

Dom mediowy z GroupM pracuje dla lokalnych agencji.

GroupOne, do którego należą domy mediowe Equinox Polska i Value Media, ma umowę z domem mediowym Maxus (GroupM), w ramach której GroupOne korzysta z warunków zakupowych struktury negocjacyjnej GroupM. Umowa dotyczy głównie zakupu powierzchni reklamowej w telewizji. Jak podkreśla Mirosław Kępiński, CEO Maxusa, GroupOne może również kupować czas antenowy bez pomocy jego domu mediowego. Co istotne, GroupOne nie ma dostępu do narzędzi i know-how struktury negocjacyjnej GroupM. Umowa dotyczy wyłącznie buyingu, a planowanie i strategia są po stronie GroupOne. 

– Nie ma możliwości, aby jakakolwiek spółka niezwiązana kapitałowo z GroupM podpisała umowę o współpracy bezpośrednio z GroupM – mówi szef tej struktury Rafał Wolnomiejski, który nie zaprzecza jednocześnie, że Maxus może współpracować z GroupOne.

Jak wynika z danych KRS, za rok 2012 przychody domów mediowych zrzeszonych w ramach GroupM wyniosły 1 mld 705 mln zł. Łączne przychody Equinox i Value Media w tym okresie to 85,4 mln zł.

Współpraca: MB, TW