Kraj

Agencja Zero 2 tworzy wizerunek kolekcji strojów i gadżetów dla Lecha Poznań

Lotto, sponsor drużyny piłkarskiej Lech Poznań, powierzyło stworzenie wizerunku kolekcji strojów sportowych Lech Collection agencji reklamowej Zero 2 specjalizującej się...

Lotto, sponsor drużyny piłkarskiej Lech Poznań, powierzyło stworzenie wizerunku kolekcji strojów sportowych Lech Collection agencji reklamowej Zero 2 specjalizującej się w kreacji reklamowej. Warunkiem koniecznym do opracowania strategii było stworzenie logotypu i określenie zasad jego promowania jako podstawowego elementu budowy wizerunku marki. Stworzony został także system identyfikacji nowo powstałej marki. Przedefiniowano grupę docelową. Postanowiono skierować działania nie tylko do kibiców silnie identyfikujących się z klubem, ale także do osób interesujących się piłką nożną, ale nie kibicujących konkretnemu zespołowi. W kolekcji odzieży projektanci odeszli od mody stadionowej w stronę mody młodzieżowej. Nowa marka ma zaistnieć jako marka młodzieżowa, nieodwołująca się bezpośrednio do piłki nożnej. Zaprojektowano odzież o nowoczesnym kroju i posłużono się typografią właściwą dla młodego pokolenia. Agencja opracowała również podstawy kolekcji gadżetów dla fanów piłki nożnej: szaliki, cylindry, szarfy, gwizdki, ale również przedmioty użytku codziennego: parasole, kalendarze ścienne, podkładki pod mysz, kufle i szklanki, otwieracze do piwa, zapalniczki, breloki, naklejki, zawieszki zapachowe, długopisy. Większość tych produktów jest ozdobiona logo Lecha lub w inny sposób nawiązuje do historii i tradycji klubu. Agencja Zero 2 zaprojektowała także wystrój klubowej części sklepu mieszczącego się w popularnym poznańskim centrum handlowym Panorama. Obecnie Zero 2 pracuje nad kolekcją dla kolejnych klubów, z którymi Lotto podpisało umowę sponsoringową. Są to: Arka Gdynia i Pogoń Szczecin. (PR)