Kraj

Anioły w Banku Pocztowym

Bank zmienia wizerunek, odchudził i uprościł ofertę, rusza z kampanią reklamową. Do 2017 r. chce podwoić liczbę prowadzonych kont - do 1,5 mln.

Bank Pocztowy wprowadza nową identyfikację wizualną, z nowym logo – pisaliśmy o tym w MMP24 16 września br.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FECDDx0mUWD4%26feature%3Dyoutu.be%22%7D
%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FSJnIgBCvJ7o%26feature%3Dyoutu.be%22%7D
Bank uprościł ofertę (zlikwidował m.in. ofertę bankowości instytucjonalnej, ograniczył bankowość inwestycyjną i kredyty hipoteczne). W zamian postawił na consumer finance (pożyczki gotówkowe) i konta.

Obecnie bank prowadzi ok. 800 tys. kont, a w strategii do końca 2017 r. postawił sobie ambitny cel – osiągnięcie 1,5 mln aktywnych kont.

Bank postanowił także zaktywizować swoich klientów. Obecnie ok. 35 proc. z nich kontaktuje się z bankiem poprzez zdalne kanały dostępu (call center, rzadziej internet). Średnia dla rynku wynosi ponad 50 proc. I właśnie na aktywizacji w tym obszarze bankowi szczególnie zależy.

W planach akwizycji i aktywizacji klientów ma pomóc intensywna kampania reklamowa, która właśnie rusza. Potrwa ona do końca listopada br. 30- i 15-sekundowe spoty będą emitowane w stacjach telewizyjnych, reklamy pojawią się w wybranych tytułach prasowych (m.in.: ”Fakt” , ”Tele Tydzień, ”Metro”, ”Wprost” i ”Do Rzeczy”). Zaplanowano także działania internetowe (w mediach społecznościowych bank będzie prowadził akcję charytatywną, do której będzie się dokładał, wykorzystując motyw aniołów ze swoich reklam). Postać Anioła Stróża ma komunikować, że klienci Banku Pocztowego są rozsądni i odpowiedzialnie traktują swoje pieniądze, bank opiekuje się zaś nimi, dba o wygodę, spokój i bezpieczeństwo – ze swoją uczciwą ofertą stoi na straży finansów klientów. Bank Pocztowy wprowadza pierwsze na rynku konto z dożywotnią gwarancją braku opłat za prowadzenie. Klienci otwierający konto ZawszeDarmowe nie zapłacą za nie – bezterminowo i bez dodatkowych warunków.

Nowe wizerunki kart, materiały reklamowe BTL i reklamę przygotowała agencja reklamowa Ambasada (Grupa CzteryCzwarte). Spoty wyreżyserował Łukasz Zadrzyński, a produkcję zorganizował Opus Film. Media zakupił dom mediowy Effective Media.