Kraj

UIP rozpoczyna kampanię reklamową filmu "Terminal" z Tomem Hanksem w roli głównej

United International Pictures (UIP) rozpocznie na początku przyszłego tygodnia kampanię reklamową filmu "Terminal", w którym główną rolę gra Tom Hanks....

United International Pictures (UIP) rozpocznie na początku przyszłego tygodnia kampanię reklamową filmu “Terminal”, w którym główną rolę gra Tom Hanks. “Liczymy na minimalną widownię na poziomie 400 tys. widzów i dlatego budżet reklamowy będzie duży” – mówi Stanisław Pytel, marketing manager w UIP, ale nie podaje konkretnej wysokości nakładów reklamowych. Najistotniejszym medium kampanii będzie telewizja, która będzie stanowiła 70 proc. całości budżetu marketingowego, jaki został przeznaczony na film. Dystrybutor wykorzysta przede wszystkim Polsat – innych stacji, w których będą się ukazywały spoty reklamowe, nie ujawnia. Kampania prasowa obejmie tytuły: “Metropol”, “Metro”, “Wprost”, “Viva!” i “EMPiK News”. Ponadto w działaniach promocyjnych zostaną wykorzystane backlite’y (m.in. w centrum Warszawy) oraz citylighty. “Terminal” jest historią Wiktora Naworskiego, turysty z Europy Wschodniej, który planuje odwiedzić Nowy Jork. W czasie lotu okazuje się, że w jego rodzinnym kraju dochodzi do zamachu stanu, co powoduje, że bohater filmu nie może legalnie dostać się na teren USA. Do zakończenia wojny w kraju, z którego pochodzi Naworski, koczuje w hali tranzytowej lotniska JFK. Film jest zainspirowany prawdziwą historią irańskiego uchodźcy, który w wyniku podobnych zawirowań od 1988 r. żyje na paryskim lotnisku. W związku z tym, że film toczy się na lotnisku, niewykluczone, że UIP nawiąże kontakt ze spółkami Polskie Linie Lotnicze LOT oraz Państwowe Porty Lotnicze w celu przeprowadzenia specjalnej akcji promocyjnej, w ramach której ktoś zamieszkałby na lotnisku przez jakiś czas. UIP będzie także współpracować przy promocji filmu z markami: Elizabeth Arden, Hugo Boss i Samsonite. “Terminal” to ważny tytuł dla dystrybutora i dlatego będzie miał uroczystą premierę. Została ona zaplanowana na 10 września. “Rzadko organizujemy premiery i robimy je dla kilku wybranych filmów w ciągu całego roku” – mówi szef marketingu UIP. Kampania reklamowa filmu potrwa do połowy września. (PU)