Kraj

Mondelez kontynuuje kampanię kawową

Firma nadal promuje kreatywność przy przyrządzaniu kawy z pomocą Ani Starmach, a kampania autorstwa IQ Marketing będzie rollowana na inne rynki europejskie.

Mondelez kontynuuje kampanię kawową
Mondelez, właściciel marek Jacobs i Maxwell House, startuje z jesienną i zimową odsłoną działań promujących kreatywne przygotowanie kawy i deserów kawowych.
Ambasadorką działań w okresie jesienno-zimowym jest Anna Starmach, która w okresie letnim promowała już desery z użyciem kawy (MMP24 z 1 lipca).

W zimowej odsłonie projektu “Baw się kawą” marka Jacobs wraz ze swoją ambasadorką mają zaserwować gorącą dawkę przepisów na różne okazje. Na stronie przepisynakawe.pl znajdziemy autorskie przepisy Starmach: np. Marchewkawa czy Forest Coffee. Na potrzeby działań zimą we współpracy z marką Kamis (McCormick Polska) Mondelez dołoży do opakowań kaw Jacobs saszetki z miksami przypraw w czterech odsłonach: Winter Orange, Lemon Vanilla, Chai Latte i Exotic Chilli. Specjalnie skomponowane kompozycje przypraw nie będą dostępne w regularnej sprzedaży.

W ramach projektu od 1 grudnia Mondelez ruszy z dodatkowym projektem Poczty Kawowej: dzięki stronie internetowej będzie można do bliskiej osoby wysłać personalizowany kubek. W ramach organizowanego przez firmę konkursu będzie można wygrać 100 takich kubków dziennie. Akcja Jacobs potrwa od 1 do 14 grudnia.

Marketer podkreśla, że kampania namawiająca do spożywania kawy w domu jest odpowiedzią na rosnący trend związany z piciem kawy w mieście, rozwijanym przez kawowe sieci, jak Starbucks czy Costa Coffee.

Kampania promująca projekt ruszyła w internecie. Od listopada będzie obecna w outdoorze, radiu i prasie oraz w telewizji. W programach telewizyjnych pojawią się 8-sekundowe plansze sponsorskie: w programach “Kuchenne rewolucje”, “Ugotowani” i “Top Chef”. Za kreację kampanii odpowiada IQ Marketing, a za zakup mediów dom mediowy Carat. Gabriel Olszewski, manager kategorii kawy Mondelez Polska, zaznacza, że pomysł kreatywny autorstwa polskiej agencji będzie rozwijany również na innych rynkach europejskich. 

Mondelez podkreśla, że w Polsce jest liderem w kategorii kawy, a dzięki akcji związanej z promowaniem spożycia kawy w domu udziały firmy od 2012 r. z 25,7 proc. wzrosły do 28,7 proc. (dane Nielsena za okres czerwiec-lipiec 2014 r.). Aktualne udziały rynkowe firmy w kategorii wynoszą 23,6 proc., na drugim miejscu znajduje się Nestle, a na trzecim – Tchibo.