Najważniejsze wyróżnienie poniedziałkowej gali, grand prix, otrzymały DDB Warszawa, OS3, Universal McCann oraz Value Media za kampanię “Idealny pracownik banku” dla marki PKO Bank Polski.
Wśród nagrodzonych złotem znaleźli się: Ogilvy & Mather i MEC za kampanię “Ograniczenia i limity nie interesują mnie” (Nju. Mobile) przeprowadzoną dla Orange Polska; Saatchi & Saatchi Poland, Closbrother oraz PHD Media Direction za kampanię “Wyprzedaż 2013 z udziałem W. Zientarskiego” dla Toyota Motor Poland; MediaCom Warszawa, Grandes Kochonos, CPC oraz K2 za “Kto następny przejdzie do Play?” dla Play; VML Poland oraz Starcom MediaVest Group za “Mocno pomocni agenci PZU” dla PZU; MEC, Ogilvy & Mather oraz Duda Polska za “Wszyscy jesteśmy drużyną narodową” (Biedronka) dla Jeronimo Martins Polska; DDB Warszawa, OS3 Multimedia, Universal McCann oraz Value Media za “Idealny pracownik banku” dla PKO Bank Polski.
Tytuł najbardziej efektywnej agencji reklamowej roku otrzymała agencja DDB Warszawa – 38 pkt, a najbardziej efektywnego domu mediowego Starcom MediaVest Group – 68 pkt. Trzeba jednak zwrócić uwagę na to, że kampanie realizowane przez domy mediowe: MediaVest, Starlink oraz Starcom, były zgłaszane jako grupa Starcom MediaVest, a nie pojedyncze podmioty. Każdy z domów mediowych otrzymał odpowiednio: MediaVest – trzy statuetki, Starlink – dwie statuetki, Starcom – 5 statuetek.
Do tegorocznej edycji konkursu Effie reklamodawcy zgłosili 170 kampanii w 20 kategoriach.