Kraj

DDB Warszawa, OS3, Universal McCann oraz Value Media z grand prix w konkursie Effie 2014

Nagroda grand prix, 6 złotych Effie, 23 srebrne Effie i 19 brązowych Effie - tak zakończyła się 6 października w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej XV gala rozdania nagród Effie.

Najważniejsze wyróżnienie poniedziałkowej gali, grand prix, otrzymały DDB Warszawa, OS3, Universal McCann oraz Value Media za kampanię “Idealny pracownik banku” dla marki PKO Bank Polski. 

Wśród nagrodzonych złotem znaleźli się: Ogilvy & Mather i MEC za kampanię “Ograniczenia i limity nie interesują mnie” (Nju. Mobile) przeprowadzoną dla Orange Polska; Saatchi & Saatchi Poland, Closbrother oraz PHD Media Direction za kampanię “Wyprzedaż 2013 z udziałem W. Zientarskiego” dla Toyota Motor Poland; MediaCom Warszawa, Grandes Kochonos, CPC oraz K2 za “Kto następny przejdzie do Play?” dla Play; VML Poland oraz Starcom MediaVest Group za “Mocno pomocni agenci PZU” dla PZU; MEC, Ogilvy & Mather oraz Duda Polska za “Wszyscy jesteśmy drużyną narodową” (Biedronka) dla Jeronimo Martins Polska; DDB Warszawa, OS3 Multimedia, Universal McCann oraz Value Media za “Idealny pracownik banku” dla PKO Bank Polski.

Tytuł najbardziej efektywnej agencji reklamowej roku otrzymała agencja DDB Warszawa – 38 pkt, a najbardziej efektywnego domu mediowego Starcom MediaVest Group – 68 pkt. Trzeba jednak zwrócić uwagę na to, że kampanie realizowane przez domy mediowe: MediaVest, Starlink oraz Starcom, były zgłaszane jako grupa Starcom MediaVest, a nie pojedyncze podmioty. Każdy z domów mediowych otrzymał odpowiednio: MediaVest – trzy statuetki, Starlink – dwie statuetki, Starcom – 5 statuetek.

Do tegorocznej edycji konkursu Effie reklamodawcy zgłosili 170 kampanii w 20 kategoriach.