Kraj

Marki telekomów - najwięcej internautów zna Orange

Świadomość wspomagana tych marek wynosi odpowiednio: 97 proc. (Orange), 95 proc. (Plus), 94 proc. (Play), 94 proc. (T-Mobile), i utrzymuje się na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego.

Marki telekomów - najwięcej internautów zna Orange
Marki operatorów komórkowych to jedne z najlepiej rozpoznawalnych na rynku. Internauci zapytani, jakie marki operatorów znają, spontanicznie wskazują na  Orange – 86 proc., T-Mobile – 79 proc., Plus – 78 proc., Play – 75 proc., wynika z czwartej edycji raportu ”MEC Mobile Report”. Dla Orange i Play oznacza to wzrost o 2 pkt proc., dla Plusa – spadek o 2 pkt proc., a dla T-Mobile o 1 pkt proc. w stosunku do ubiegłorocznych wyników.  

Świadomość wspomagana tych marek wynosi odpowiednio: 97 proc. (Orange), 95 proc. (Plus), 94 proc. (Play), 94 proc. (T-Mobile), i utrzymuje się na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego.  
Podobny układ sił pokazuje ranking telekomów według wskaźnika Top Of Mind, tj. wskazań respondentów, którzy jako pierwszą wymieniają daną markę. 31 proc. z nich wskazuje na Orange, 25 proc. na Plusa, 21 proc. na Play, a 16 proc. na T-Mobile.

Markę Nju.Mobile, którą Orange Polska wprowadziło w kwietniu ub.r., 18 proc. badanych wymieniło spontanicznie jako znaną im markę telekomów, a 60 proc. potwierdziło, że ją znają.

Dla porównania marka Heyah, należąca do T-Mobile Polska (debiutowała wiosną 2004 r.), uzyskała w tym badaniu 33 proc. świadomości spontanicznej i 86 proc. świadomości wspomaganej (wzrost o 2 pkt proc.).

– Na konkurencyjnym i nasyconym rynku telekomów świadomość marki ma duże znaczenie zarówno w kontekście budowania sprzedaży, jak i – długoterminowo – możliwości zmniejszenia wydatków na reklamę. W połączeniu z dobrą ofertą, wysoka świadomość marki przekłada się też na skłonność do rekomendacji – mówi Izabela Albrychiewicz, CEO MEC. – Szczególnie interesujące są wyniki marki Nju.Mobile, która w krótkim czasie, redefiniując zasady rządzące kategorią oraz konsekwentnie budując wyróżniającą komunikację, zyskała silną pozycję w świadomości konsumentów – dodaje.

Badanie “MEC Mobile Report” zrealizowano w maju br. na próbie 1353 internautów w wieku 15+. Przypomnijmy, że dom mediowy MEC pracuje dla Orange Polska.