Kraj

Filip Syczyński wygrywa Mofilm New York 2014

Polski filmowiec triumfuje w konkursie na najlepszy film reklamowy.

Filip Syczyński wygrywa Mofilm New York 2014
Filip Syczyński, polski filmowiec, wygrał Mofilm New York 2014, międzynarodowy konkurs na najlepszy film reklamowy. Autorski film Filipa Syczyńskiego “Never lose it again!” (scenariusz, reżyseria) zdobył pierwsze miejsce w konkursie dla TATA Communications, jednej z największych sieci telekomunikacyjnych na świecie. Spośród kilku tysięcy zgłoszeń przedstawiciele firmy wybrali pięć najciekawszych scenariuszy, które otrzymały niewielkie wsparcie finansowe na produkcję. Zrealizowane filmy wzięły udział w ostatecznej selekcji konkursowej.  Zwycięski film Filipa Syczyńskiego spodobał się ze względu na świeże, niestandardowe podejście do reklamy i będzie wykorzystany w ogólnoświatowej kampanii reklamowej TATA Communications.

Organizatorem konkursu był Mofilm, brytyjska firma zajmująca się crowdsourcingiem. Mofilm z siedzibami na całym świecie oferuje kreacje tworzone przez ponad 50 tys. zarejestrowanych na ich stronie twórców filmowych, współpracującym klientom, takim jak Pepsi, Coca Cola, Chevrolet, Durex, HTC, Visa, Shell, Gillette, Samsung i wiele innych, oraz ze znanymi ludźmi ze świata filmu m.in. Kevinem Spacey, Jesse Eisenbergiem, Robertem Redfordem, Isabellą Rossellini, Terry Gilliamem, Spikiem Lee.

Filip Syczyński (urodzony w 1984 r.) reżyser, scenarzysta, pisarz, ukończył studia reżyserskie na ECA w Anglii. Nakręcił wiele filmów, które były pokazywane na prestiżowych festiwalach (Cannes, Sundance, Edynburg) i zdobyły wiele nagród (m.in. BAFTA). Uczestnik Berlinale Talent Campus. Współpracował m.in. z Davidem Lynchem i Adrianem McDowellem.