M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Okocim Palone powróci na rynek

Maciej Burlikowski | 3 listopada 2014, 06:00

Po sześciu latach Okocim powraca z marką Palone na rynek.

KV marki sprzed dekady. Ognisty Feniks jednak raczej nie powróci.
KV marki sprzed dekady. Ognisty Feniks jednak raczej nie powróci.
Firma piwowarska Carlsberg Polska ponownie, po sześciu latach przerwy, wprowadzi na rynek wariant piwa Palone pod marką Okocim (Browar Okocim). To ciemne piwo, które barwę i smak zawdzięcza wykorzystaniu specjalnie palonego słodu pilzneńskiego. Palone będzie oferowane w ramach linii całorocznej piwnych specjalności z Browaru Okocim, w której znajdują się już piwa: Pszeniczne, Niepasteryzowane i Porter. Pod marką Browar Okocim oferowane są również piwa sezonowe w limitowanych edycjach: Wielkanocne, Świętojańskie, Dożynkowe i Świąteczne. Przynajmniej na razie produkt nie będzie szerzej wspierany reklamowo. Palone należy do gatunku ciemny lager, którego popularność ostatnio dynamicznie rośnie.

Okocim Palone zostało wylaunchowane wczesną wiosną 2005 r. Producent sporo sobie po nim obiecywał. Produkt otrzymał szerokie wsparcie reklamowe (m.in. zrealizowana z rozmachem reklama TV z muzyką z "Romea i Julii" Sergiusza Prokofiewa i intensywna kampania). W tamtym okresie piwa inne niż jasne pełne nie były popularne wśród konsumentów, dlatego Palone nigdy nie osiągnęło zakładanego 1-proc. udziału w rynku i z końcem 2008 r. producent zdecydował o jego wycofaniu z rynku.

Ciekawostką jest, że Okocim Palone było pierwszą marką, jaką duński Carlsberg wprowadził do sprzedaży w Indiach (w czerwcu 2007 r.). Z polskim oryginałem nie miało ono jednak wiele wspólnego - było to jasne, mocne piwo o zawartości alkoholu ponad 8 proc. (oryginalne Palone miało 5,5 proc. alk.). Na początku 2011 r. zostało przemianowane na Palone 8 i jako takie funkcjonuje na tamtejszym rynku do dziś (jest warzone w browarze Paonta Sahib w stanie Himachal Pradesh w północnych Indiach).

(wsp. TW)

Czytaj więcej na temat: , , , ,