M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Branża mięsna i wędliniarska znacznie zwiększyła wydatki reklamowe

Katarzyna Woźniak | 3 listopada 2014, 06:00

Liderem inwestycji mediowych w tym roku jest Henryk Kania, który zwiększył niemal trzykrotnie wydatki reklamowe w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Według danych Kantar Media branża mięsna i wędliniarska w Polsce wyraźnie zwiększyła wydatki reklamowe w porównaniu z rokiem ubiegłym. Liderem wśród reklamodawców pozostają Zakłady Przetwórstwa Mięsnego "Henryk Kania", które w okresie styczeń-wrzesień 2014 r. na reklamę wydały ponad 14 mln 345 tys. zł w porównaniu z nieco ponad 5 mln 170 tys. zł w analogicznym okresie roku poprzedniego. To prawie trzykrotnie więcej niż w roku poprzednim. Firma intensywnie promowała kategorię kabanosów wiosną 2014 – za kreację odpowiadała agencja Grandes Kochonos, a media kupowała firma Małek Media (MMP24 z 11 kwietnia).
Na drugim miejscu wśród reklamodawców plasuje się firma Sokołów SA z wydatkami ponad 13 mln 696 tys. w porównaniu z 7 mln 135 tys. w analogicznym okresie roku ubiegłego. 
Niemal dwukrotnie wydatki reklamowe zwiększyła również firma Tarczyński SA – w okresie styczeń-wrzesień 2014 r. wydała na reklamę ponad 8 mln zł w porównaniu z 4 mln 992 tys. w analogicznym okresie 2013 r. Działania firmy zmierzały w kierunku wzmocnienia na pozycji lidera w kategorii kabanosów. Największa kampania firmy ruszyła wiosną i za jej kreację i realizację odpowiadała Hand Made (MMP24 z 7 kwietnia).
Na mniej więcej tym samym poziomie wydatki reklamowe utrzymała firma Animex, właściciel m.in. brandu Morliny i Berlinki – w 2014 r. w okresie styczeń-wrzesień 2014 r. wydała na reklamę ponad 10 mln 921 tys. zł, a w roku 2013 – 10 mln 91 tys. zł.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,